Ute hos Snobben.. ♥

Började mocka och sådär. Alltid lika roligt med stallfix på morgonen.
Hämtade honom därefter, och borstade av honom ordentligt. Han är världens mysigaste & sötaste, trotts att han är lite äcklig och han föredrog att äta fågelbajs idag, mysigt!
-
Satte på benskydd, sadlade och tränsade (han krånglade inte ett dugg idag! det går framåt för oss!)
Sedan satt jag upp i paddocken. Red utan sporrar idag, men han gick bra för det.
-
Skrittade fram i kanske 10 minuter, sedan så tog jag tyglarna och började arbeta i skritten, gjorde volter, bytte varv & sådär. Sedan började jag lägga till trav på långsidorna. När jag gjort det i kanske 3 minuter i både vänster och högervarv så satte vi på snodden och jag travade på hela fyrkanten, och gjorde volter i trav.
-
Det gick mycket bättre. Men jag saknar fortfarande stöd i yttertygeln, något att träna på! Travade över lite upphöjda bommar också så att han fick lyfta lite på benen. Vi kom lite snett några gånger, men det var endast mitt fel.
-
La till galopp på långsidorna, och därefter så ökade vi avstånden på dem upphöjda bommarna så jag kunde komma på dem i galopp också. Det gick super!
-
Arbetade honom lite i trav efter och så. Sedan så tog vi av snodden och jag travade av på hel-långa tyglar.
Skrittade av och därefter satt jag av. Tog av sakerna och sedan duschade vi av honom.
Mina känslor för denna ponny är obeskrivlig, världens bästa Snobben


Kommentarer
Postat av: Daniela

Är det din ponny? :)

Ser jätte fin ut!

2012-05-27 @ 20:48:04
URL: http://powerpony.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0