Presentation - Märta Domberg

Jag heter då Märta Domberg, fyller 13år i november och bor i lilla Sala. Jag är en pigg och glad person som gillar att ha många bollar i luften, vara med vänner och fota. Jag är en stolt ägare till en Canon EOS 1100D. Jag är en riktig djurvän, som knappt kan döda en fluga utan att få skuldkänslor, haha..

 

Kort sagt: En riktig djurvän, glad och positiv till det mesta, älskar att fotografera och ha många bollar i luften!

 

       

 

 
Jag älskar sporterna voltige och ridning, så här kommer lite info om ponnysarna jag rider, och om voltigen..
 
Över sommaren 2012 hyrde jag en ridskoleponny ifrån SORF, Musse. Musse är en stor B-Ponny som tävlat SM i hoppning. Han är 16år, men trots åldern ett riktigt krutpaket. Han är ganska lättstressad, så det gäller att ha en lugn och bestämd hand. Jag har fått jättemycket creed över hur bra jag rider honom och önskar av hela mitt hjärta att han var min egna..!
 
                  
 
 
Nu har jag också min kusins shettis som står hos mig. Gus är 18år gammal "körshettis" som jag har chansen att ha som min egna. Han är LÄTT den envisaste ponnyn jag träffat haha, men världens snällaste & keligaste! Gus kommer jag för det mesta trickträna med och ha kul från marken, exempelvis löshoppa, gå ut med, trickträna osv. Han älskar att köras så det kommer jag också göra. Självklart rider jag ibland också, men jag ska lära honom kunna gå i halsring, så det blir mest busridning i grimma eller halsring!
 
Gus är väldigt speciell häst, men har fått många hjärtan att smälta. Ett av dom är mitt hjärta.. Gus är den finaste varelsen jag någonsin mött och jag älskar honom över allt annat!♥
 
       
 
Jag har också en medryttarhäst som heter Zlatan. Han är endast 7år och kräver därför en bestämd och envis men ändå snäll ryttare, då han lätt tar över och då blir han riktigt jävlig.. Han har ett temerament utan dess like haha, men han är en riktig gossegris också. Zlatan tycker mycket om att hoppa, men har också mycket kapacitet i dressyren, så det ska bli jättekul att få se vad det blir av han, och att jag förhoppningsvis också får vara en del av honom! :)
 
                   

 

Och sedan det sista.. Voltige, sporten jag måste säga jag brinner för! Jag går ju ett av ridskolan SORF's juniorlag, TeamBella. Våran klippa till häst heter ju som ni kanske förstod Bella. Nu för ett par veckor sen så tog vi SMguld för juniorlag som är jättkul och i September så ska jag åka med mina tränare ner till Tyskland och tävla, är grymt taggad! :)

Mer och mer jag tränat inser jag hur gärna jag vill satsa på riktigt och testa hur duktig jag kan bli.

 

       

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Trackback
RSS 2.0