Presentation - Isabel Håkansson

 
Halloj! Isabel Håkansson heter jag och är snart 13 år. Jag brinner för ridsporten och hästar överhuvudtaget. 
-

Den 12e augusti står en C-ponny vid namn Snoopy eller Snobben som han kallas som MIN egen ponny. Honom var jag medryttare på förut och han lärde mig mycket tillsamans med hans ägare Matilda Björkström . Både Matilda och hennes lillasyster Malva kommer att få komma & hälsa på Snobben NÄR DEM VILL, och Malva kommer att vara medryttare på honom tills dem hittar en ny ponny, eftersom hon inte vill lägga ridningen helt på hyllan.
-
Snobben är född 01 och är därför 11 år gammal. 
  Snobben är snäll och jätte go. Men är mycket lättstressad så det gäller att ta den tid man behöver när man håller på med honom och framför allt INTE stressa. 
-
Han är jätte snäll att rida och hoppar det mesta med bra fart. Men det händer ibland att han vill smita undan arbetet och skjuter ut bogen & sticker, men då gäller det bara att man är på honom och hinner märka I TID när han "petar" ut bogen. 
 
Kortfattat om Snoopy: En riktigt snäll liten kuse på 11 år som tycker om när man pysslar om honom.. Snäll i ridningen och hoppar det mesta. Mycket personlig liten ponny! ♥ 

Sen har jag även skött en stor C-ponny/en liten D-ponny som heter Dante i snart 3 år. Men slutar nu framåt hösten då jag inte kommer ha tid när Snobben flyttar hem till oss.. Dante iallafall är en pigg och glad 17 årig connemara valack i den vackra färgen skimmel. Han hoppar schysst och ställer för det mesta upp på ryttaren.
-
Honom har jag haft riktigt, riktigt roligt med under demhär 3 åren. Men aldrig kommer jag sluta hälsa på honom, och aldrig kommer jag att sluta älska honom! Han är bäst ♥
-
Kortfattat om Dante:  Pigg och glad, mycket snäll att både sköta och rida. Tycker om att arbeta och hoppar schysst. Stark och dryg ibland så det gäller att veta hur man ska handskas med honom... 
Bilder på Dante kommer!
 
 
 
 
Trackback
RSS 2.0