Islay (Ayla)

Islay, eller Ayla som alla kallar henne är en 11 årig korsning mellan Irish cob och Tinker.
Hon älskar fart och fläckt och ställer nästan alltid upp på sin ryttare. Dock är hon väldigt mycket ridning, visst.. Hon går ändå, men det är inte så att hon hoppar hur snett och vint man än kommer på hindret, hur dålig fart man än har. Så är det verkligen inte.
-
I hanteringen är hon super go. Väldigt kittlig, så därför brukar hon sparkas, tyvärr. Jag själv är inte rädd för Ayla, men jag vet många andra som är det. Iallafall, hon är lätt att både sadla och tränsa. Och om man bortser från att hon blir jätte sur när man kommer med sadeln, och står och sparkar i luften och luft snappar så är hon väl rätt okej på den fronten också :)
-
Det ska bli super kul att få tillbringa sommaren med henne. Ha henne privat, jag själv tror att hon kommer lägga av med att sparkas och sådär. Iallafall framåt slutet. För det är bara jag & min lillasyster ibland som kommer hålla på med henne. Och det är bara jag och ev. min lillasyster nån gång som kommer rida henne.
-
Vad tror ni? Har ni haft henne privat nån gång? Isånnafall hur är hon då?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0