Gus.

Jag har glömt att presentera Gus, kom jag på nu, perfekt när jag sitter och funderar vad jag ska skriva om haha!

Gus är alltså en 17-årig shetlandsponny. Världens envisaste, utan tvekan. Han ägs av mina kusiner, men var hemma hos mig ett tag. Gus är egentligen "till för" att köras. Han har vunnit på Sveriges största bana, han var väldigt duktig med andra ord. Därför var han väldigt negativ till ridning när han kom. Han lyssnade inte på varken pisk eller spö. Han bestämde helt och hållet.

Jag började longera honom, och det var det som löste upp allt. Nu kunde han ta skänkeln, jag bestämde, men ändå fick han ridas och hållas på med på ett speciellt sätt. Jag var tvungen att göra nya saker hela tiden när jag red för att han inte skulle tröttna. En gång i veckan släppte jag honom löst och lekte med honom, det uppskattades! Han åkte tillbaks när allt började gå bra, men vi kommer ta igen allt i sommar!

Ehm... I sommar kommer jag mycket träna på galoppfattningen, för jag tror inte han vet säkert vad det betyder när vi gör den, så det är prio 1 liksom. Sen ska han bantas lite, osv osv osv...

Gus är en riktigt pigg filur, han brukar alltid busa till det med ett eller annat skutt, han får varenda person att le.♥







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0