Dagens Ridpass - Gwen

När vi hade skrittat fram i ca 7 minuter började jag arbeta Gwen i skritten lite sånt där, böja, ställa osv. Hon var ganska stel, men framförallt tjafsig i munnen. Senare i traven så jobbade jag inte så mycket, jag joggade bara igång henne! Hon blev stark och började dra iväg på mig, väldigt irreterande! Jag fick säga åt henne på skarpen några gånger så hon skulle förstå, och då blev det lite bättre.

I galoppen så blev hon vääääldigt pigg... Hon började dra ner huvudet för att kunna ta bettet och springa ännu fortare, och någonstans där tog mitt tålamod slut haha. Det går ju knappt att rida ett sto när man är arg, det märkte jag idag haha! Men hon lyssnade jättebra i fattningarna och var uppmärksam på det stadiet.

Hoppningen vill jag knappt ta upp... Mina händer var i magen, jag åkte efter på näst intill varje hinder, dock var det nog för jag tvekade på om hon skulle stanna. Gwen ökar mot hindrerna, men lika mycket som hon kan hoppa kan hon tvärnita, vilket hon gjort en gång, och ja, då fick jag smaka grus haha! ;)

Slutsats: Inge bra, hon var dryg, på hela tiden, och jag red dåligt inom hoppningen... Aja, bättre lycka nästa gång?







Tre bilder från idag! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0