Dagens ridpass - Dante

Fyfan vad bra det gick rent ut sagt!
Han var rätt tjafsig i munnen i skritten, gick med på att jobba och sådär stundvis, sen bara kastade han upp huvudet. Gick bra tillsist iallafall. Och fick honom i en någorlunda fin form. Jag vet ju precis hur jag ska rida honom, eftersom jag gjort det ett tag. Visst, jag kanske inte rider honom superbra, men jag har iallafall kontroll på läget liksom.
-
Det gick superbra i traven, gjorde mycket volter och sådär. Stora och små, flyttade honom undan för skänkeln och sådär. Red mestandels självständigt idag, superskönt!
I slutet när det var ca 10 minuter kvar innan vi skulle börja avsluta så fick vi arbeta dem fritt i både skritt, trav & galopp.
-
Fattade galopp ifrån skritt och raceade på långsidorna. Åh, vad härligt det var! Red i gräs-hagen förresten. Aja iallafall, fattade galopp ifrån skritt och lät han verkligen sträcka på sig. Ställde mig upp i fältsitts och drev på, han blev lite stark då dock. Och jag fick ta tag i honom riktigt ordentligt dem sista gångerna.
Men både han och jag uppskattade det, så det var riktigt trevligt.
-
Efter jag fått till en riktigt bra fattning ifrån skritt och han lyssnade på mig när JAG ville sakta av då så började jag trava/skritta av.
Borstade, kratsade hovar, svampade av och släppte ut honom i hagen. Riktigt, riktigt roligt pass! :)

Kommentarer
Postat av: Pelin

Ring mig Issa! :D

2012-05-25 @ 21:31:10
URL: http://mylifeaspelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0