Lite om Sommarhästar.

Den 21 juni skrittar alla i bloggen, plus mina grannar hem alla ponnysar och hästar. Vi kommer få ett shema, alltså vissa veckor är skrittveckor, andra får man rida som vanligt osv. Vi vill inte att hästarna ska stressade, bli för tjocka eller smala, så vi väljer ut utmaningar som framförallt går att utföra när vi har skrittveckor.

Ayla kommer stå i ett stall en liten bit ifrån oss, och vi kommer därför inte rida med henne varje dag. Andledningen till att hon står i ett annat stall kan Isabel få berätta själv. Vilka ryttare ska ha vilka hästar då?

Jag - Musse & ibland Gus/Buzzin

Frida - Gwen

Isabel - Ayla

Madde - Gus/Buzzin

Mina grannar - Mac Spot & Taizon.


Madde kommer rida Gus ungefär 4ggr i veckan, ibland mer, ibland mindre. Jag kommer även rida Gus ca 3ggr i veckan, ibland mer, ibland mindre. Buzzin får ni tänka som en halt häst, eller en häst som bara är med för Gus skull. Hon är en gammal travare, inte inriden men väldigt bra vän med Gus. Henne kommer vi mest kela med, borsta och ibland promenera med.

Om ni vill veta mer, lämna en komentar nedanför. :)

Gus i sommras...

 



Kommentarer
Postat av: Pelin

Vill veta mer! ;)

2012-05-26 @ 08:53:00
URL: http://mylifeaspelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0