Zlatan idag.

Nu är jag hemkommen från Stall Östersala och Zlatan. Som Isabel sa, först hittade vi inte honom, dom hade flyttat honom till en annan hage, men tillslut så! Tog in, borstade och fixade, sadlade och tränsade.

Ridlektionen gick...bra antar jag. Jag skrittade först fram, och tog sedan tyglarna och började jobba lite. Han var samarbetsvillig då, trampade på bra, lite ofokuserad ibland, men han skötte sig. Vänstern var lite jobbigare. Jag började där efter skritta på en volt, började ställa osv. Och antingen visade jag för dåligt med skänkeln eller så lyssnade han inte, för när jag började ställa i vänster varv så gick han mest bara in, förstår ni?

Högern gick bättre, som vanligt haha. Då var han jätteduktig. Började sedan trava igång honom, fortfarande på volten. Det gick bra, han är mycket häst att jobba med i traven, lite ofokuserad, men han var duktig och mjuk. Vänstern var lite jobbigare, min skänklar vart jättekonstiga i vänster varv, men ändå så var han duktig. Svår att ställa och jobba med, men han lydde för det mesta annars.

Började lägga in galopp sedan på volten. Svår att fatta och galoppera i vänster med, det kändes som att han skulle sakta av hela tiden, men det gjorde han inte. Höger vart det mer fart i honom, kändes kanon! Där efter så började jag galoppera över en bom och på andra sidan två till galoppbommar, en upphöjd och en vanlig. Han vart riktigt pigg då, trevlig att ha och göra med.

Hoppade även ett litet kryss, haha lycklig ponny! Han är så jäkla härlig att hoppa med, så stort och högt, trots att det var så lågt. Mysponnyn!♥

Travade av honom på lång tygel.



Haha sen hände det en liten sak.. Vi skulle skritta av. Han typ började äta gräs, så jag gick på honom, och han blev lite sur på mig. Han gjorde verkligen världens hopp rakt upp i luften, och jag typ hamnade bakom sadeln, för jag såg lite av rumpan på honom, och sadeln, konstig syn haha! Ramlade av, gjorde inte illa mig alls, blev bara lite blöt, knäppa häst!

Klädde av honom, borstade och snackade lite med Johanna.

Lååååååång text, sorry!


Lättlurade ponny som man kan muta med gräs haha! ;)









Taggad ponny på väg mot bommar!




Haha så söt! :')



Visst var det fina bilder, har massa mer, men dom sparar jag nog på lite..!





Kommentarer
Postat av: johanna

aaw, söta nii!

Haha ja han gjorde värsta capriolen, knäpp han är haha!!

tyckte de gick jättebra idag! :D

2012-06-18 @ 15:11:10
URL: http://zlatandukat.blogg.se/
Postat av: johanna

sv: de gjorde du inte! Såg jättebra ut!

2012-06-18 @ 16:13:54
URL: http://zlatandukat.blogg.se/
Postat av: Emma - Tanneryttarna

hihi härliga bilder :D

2012-06-18 @ 17:40:48
URL: http://tanneryttarna.blogg.se/
Postat av: Matilda

Upp med blicken! :)

Men ser ju toppen ut!

Svar: Haha, ja, att kolla upp när jag rider är inte min starka sida direkt.. Tack annars! :)
salaryttarnaaa.blogg.se

2012-06-18 @ 17:41:38
URL: http://matildabjorkstrom.webblogg.com/
Postat av: johanna

sv: ni är sötaaa!

haha jaa älskar deet!!

2012-06-18 @ 19:58:10
URL: http://zlatandukat.blogg.se/
Postat av: Thilda - Tanneryttarna

sv: ja han huur rolig som helst att rida ska du veta! :D

2012-06-18 @ 20:39:14
URL: http://tanneryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0