Ute hos Snobben.. ♥

Blev ingen ridning idag. Det regnade och blåste imellan åt + att paddocken var blöt. Så han får stå idag :)
Tog iallafall in honom i 30 minuter ca. Började med att dra bort vatten ifrån pälsen med en svettskrapa, sedan borstade jag bort sand som han hade på ryggen och även benen & kände igenom honom.
-
Borstade manen och tog ur flätan som han hade i svansen och borstade ut svansen lite. Sen så gjorde jag en ny fläta. Kratsade hovar, borstade luggen, ansiktet och sist men inte minst satte på honom hans regntäcke.
-
Innan vi tog in honom så mockade vi (Jag & Åsa) samt fixade hans foder. Blev fint :)
Mockade undan i stallgången, sopade och sådär efter vi hade släppt ut Snobben också, kommer sakna honom när vi har sommarhästarna.
Kommer ju knappt hinna åka ut till honom under dem 5,5 veckorna. Men resten av tiden ska jag tillbringa med honom som vanligt! Bästaste lille ponnybusen i världen ♥



Kommentarer
Postat av: Jessica Holmqvist

Oj haha är inte grimman lite väl långt ner? :o

2012-06-16 @ 16:45:10
URL: http://jhfotograf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0