Söndagen i stallet!

Den var händelserik & rolig! :)
Började med att komma till stallet runt 20 i 12. Då tog vi in hästarna, tog Phoenix. Han var väl en av dem snällaste. Alla andra hoppade mest runt, sprang och reste sig. Haha, orkar inte. En gång iallafall så hoppade han till och en gång så sprang han typ, men det räckte med att jag röck tag i grimskaftet en gång så slutade han! :)
-
När vi var klara med *host* bråk hästarna så borstade vi ponnysarna. Borstade på mina små gryn. Dante & Ayla. Mysigaste ponnysarna i stallet, lätt!
Dante var inte alls skitig så honom borstade jag i 7 minuter högst, och Ayla 10 ca eftersom hon var något skitigare. Myste en massa med båda också.
-
Sen så tog vi hand om nybörjar grupperna och blablabla. Såg att Dante såg väldigt stel ut så så fort han kom in så borstade jag av honom, kratsade hovar (eftersom dem som ridit honom inte gjort det) och knäppte på en grimskaft. Stretchade hans nacke och alla 4 benen. Nacken är han rätt vig i, men benen däremot... Ajajaj! Får börja stretcha hans ben varje gång jag är i stallet.
-
Vi packade hö påsar, mockade och sopade hela stallet därefter och innan vi släppte ut alla hästarna igen så gick vi upp och åt. Tog denna gång Gulliver och min lilla Dantis. Gulliver alltså, haha.
-
Aja, rätt långt text. Vilka läste allt? ;)







Kommentarer
Postat av: Sara Brokmark

Hahah jag för engångskull! :)

2012-06-17 @ 19:56:54
URL: http://ponnyybrudarna.blogg.se/
Postat av: Stinaaa

samma med dantes grimma här, hehe.... sitter får långt ner, prova spänna upp den något hål ifall att. man vill ju inte riskera nånting liksom :)

2012-06-17 @ 20:57:10
URL: http://stinalaarssoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0