Sista sommaren.

I sommar, ska jag ha gwen i 5.5 veckor, Hon är som min häst hela sommaren nästan. Det kommer bli den bästa sommer någonsin, att få ha sin favorithäst som jag varit skötare på sen jag började på SORF i 4år alltså, 4ÅR! Och nu är hon min häst i 2månader. Det kommer bli så himla bäst, kunna rida ut barbacka, stå och mysa ute men henne hela tiden. Men att kunna vara med henne HUR länge jag vill, hela dagen om jag vill. Ingen som kommer och ska rida henne, ingen annan som vill ryckta henne.
-
Men det här är ju faktist hennes sommarlov. Det är så skönt för henne att inte behöva bli riden lektion efter lektion eller bli rycktad hela tiden. Jag säger inte att det är nått fel men det nån stans men det är nog skönt för henne att bara stå i en hage och hänga. Och få rida i skogen varje dag.
-
Men sen är det ju faktist så att hon kommer gå i pension efter sommaren, efter jag haft henne. Så hon kommer väl antingen till nån familj med nån tjej eller kille som tävlar med henne, eller nått ställe där hon blir en liten skogsmulle. Jag kommer göra den här sommaren så himla bäst som det går, Gwens sista sommarvärd blir jag.
-
Jag är inte ledsen för att hon ska gå i pension.. jo såklart jag är ledsen. Men jag ville att det skulle bli såhär för att hon har gått på ridskolan så himla länge nu och det är bara roligast för henne. Hon kommer få det bra, det vet jag. Och dom som får äran att äga henne har tur för det finns ingen bäste ponny än henne, när jag kom till SORF från första början och jag blev skötare på Gwen så var hon som hon är tissig eller vad man ska säga stressad som hon kan uppfattas som. Men jag gav inte upp.
-
Gwen är den bästa hästen jag träffat på och någonsin kommer träffa. Hon är den underbaraste någonsin, hon betyder allt för mig.
-
Jag har lärt mig allt på henne. När jag trodde ett 60cm hinder var 40cm och hon var som hoppräddast och jag kom mot hindret så glad att få rida på min favorithäst, men jag visste att hon var rädd för att hoppa och att hon säkert skulle vägra, men hon hoppade hindret. När jag gråtit som mest och inte har haft nån att gå till cyklade jag till stallet och gick till henne. Hon är en trygghet för mig och jag är 110% säker med henne.
-
Men efter sommaren åker hon och jag har ingen "favvohäst" men om det kanske kommer en ny ponny så får vi se hur det blir. Men ingen häst kommer NÅGONSIN kunna finnas istället för Gwen. Hon kommer alltid leva kvar i mig så länge jag lever. Hon är min, sol, måne, himmel, värd hon är allt!
-
Jag älskar dig Gwen du är världens bästa, den här sommaren kommer bli den bästa sommaren någonsin, du och jag nu och föralltid♥










Kommentarer
Postat av: mickis

haha, ååh, andra bilder nerifrån. gud så gullig! :')

2012-06-05 @ 20:08:33
URL: http://mickishastliv.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Gwen ska inte pensioneras ^^

2012-06-05 @ 22:48:14
URL: http://youngbloodsweden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0