Pigg Musse!

Idag red jag med både Frida och Madde. Eftersom det är två skrittveckor nu så red jag med schabrak och täckesgjord! Igår vilade ju alla ponnysar, vilket betyder att Musse framförallt var superpigg..! Vartända tillfälle han fick skulle han börja trava på..
 
Och jag hade inte heller martingal så hans huvud var upp i himlen några svängar också. Men iallafall, idag var ponnyn dryg. Trippade, försökte vända och backade när det inte passade honom. Dessutom började han småtrava när jag lutade mig fram, så jag fick sita och få massa grenar i ansiktet, haha, tror jag kommer bli förkyld för jag fick så mycket vatten på mig..!
 
Vi testade en "gammalny" väg, jag och Frida red den för jättelänge sen på Gus och Bessi, så vi kom typ inte ihåg hur den gick. Red fel och fick vända ett par gånger, men tillslut kom vi rätt.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0