Mysig ridtur...

Jag och Musse tog sällskap av Frida och Gwen idag, vi 8, halv 9 tiden på kvällen. Först så regnade det lite, så vi funderade på om vi skulle ta en kortare väg, OM det skulle börja åska eller liknande. men sen gick det över så vi tog varvet runt gärderna, igen, haha!
 
Musse var ibörjan, lika pigg som vanligt, öronen spikrakt fram osv. Började trava efter ett tag, pigg ponni, alltså inget speciellt. Första galoppen var inte så vild, han galopperade på ganska snabbt, men det var kontrolerat och skönt. :)
 
Galopperade lite, vi släppte händerna när dom galopperade på, och självklart ska Musse hoppa till för ett par blommor då haha, men fortsatte, sjukt underbart!
 
Skrittade och travade lite och sånt där. Vi hade ju planerat att raca på banvallen, så vi sparade på energin tills dess, hah.. ;)
 
Aja, på banvallen, ibörjan när jag gick på honom så stack han, alltså han stack verkligen, hade inte kontroll dom första stegen haha, sen så, jaa, vi slog nog snabbrekord sen i förrgår kan jag säga, herregud. Det är så trist att jag inte kan beskriva hur fort det gick, och hur kul det var..!
 
 
 
 
 
Duktiga ponnyn som kunde stå lös i stallgången även fast dörren ut var öppen!
 
 
 
 
En liten snutt från racet, okej, 1, klaga INTE på min röst, det låter astjatig haha, 2, förlåt för att jag filmade så dåligt, men jag hade en häst att kunna stanna, 3, förlåt att jag inte filmade längre hehe! :)
 

Kommentarer
Postat av: Madde :)

Varför rider ni inte barbackaaaaaa? :D

2012-06-25 @ 08:23:26
Postat av: Sara Brokmark

Hahahaha fett söt märta! (:

2012-06-25 @ 08:32:22
URL: http://ponnyybrudarna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0