Lite mer om mig och min "ridning". / Del 1.

Kan se det framför mig hur många av er tänker att "varför är hon här, som inte nes rider..?" . Ska jag vara ärlig tänker jag samma sak ibland! ..
-
Jag märkte senast jag red att jag älskar, precis som väldigt många andra, att rida. Men ej med sadel! Nonono, tycker den endast är i vägen och ska jag vara ärlig kan jag inte ens rida i den. Känner mig mer säker barbacka på nått sätt. Bättre kontakt, mer känsla. Jag känner INGENTING med sadel. Ändast pin och pest för hästen under den. 
-
Menar inget illa mot att rida med sadel, men det är inte MIN grej. Vet andras åsikter om det. Men nej, jag vill, tänker och kommer inte sätta mig i en sadel om det inte bara är så att jag kanske inte vågar säga ifrån, (hehe ^^). Älskar även att jobba hästen från marken. Framförallt trickträning, men även longering och lös hoppning osv. 
-
Sammanfattning: Jag är en människa som gillar att rida barbacka , ingenting annat. Föredrar arbete från marken! :)
 
Nån gång , nån dag, ska min häst också kunna göra det där.. Fats UTAN longeringslina! ;)
 "Del två kommer att handla om mina "planer/drömmar i framtiden!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0