Islay ♥

Idag var hon underbar! Lugn, pigg, snäll och trygg som vanligt. Vi testade en ny ridväg idag, så hon tittade väl lite på omgivningen och studsade till för nånting en gång, men det gick bra ändå. Fina Aylisen ♥


Började hämta henne, Madde fick stå & hålla i Hekla lite då. Ställde upp henne i stallet, borstade rent henne, redde ut man + svans och sprayade på henne lite flugspray och smorde in hennes sår. Hon har blivit knottbiten innan för bakbenen och på juvern.
-
Tränsade på henne och så skrittade/gick vi iväg. Hon stannade lite som hon alltid gör när vi ska lämna stallet. En dålig ovana dvs. Ska börja gå med henne ner för nerförsbacken och sitta upp därifrån. Då ska det nog gå bättre. För hon har ju lite problem med att lämna sina små hagkompisar, haha.. 
-
Aja, skrittade fram i typ 7-8 minuter, travade och galopperade fram. Lät henne bestämma takten och känna sig lite bekväm. Skrittade lite efter att jag galopperat fram henne och sedan så började jag hålla in henne mer i galoppen osv, man kan väl inte säga att jag arbetade henne utan fokuserade bara på att hon skulle gå fram för skänkeln. 
-
På hem vägen så blev hon jätte pigg, haha! Aja, travade och galopperade på hem vägen också. & efter sista galoppen lät jag henne trava på helt långa tyglar några meter innan jag saktade av.Madde fotade lite på oss innan jag hoppade av också, mystjejen! Kratsade hovar, spolade av henne (hennes kissfläckar är INTE att leka med.) Efter vi gjort det så drog vi av vattnet med en skrapa och torkade henne torr med en handduk. Släppte ut henne och plockade undan i stallet. Sen fotade jag bilderna som jag lovade er! :) 

Och ja, hon står utan grimma på översta bilden men vi hade full kontroll på läget och det var precis innan jag skulle tränsa. Så inga klagomål tack! :) 
 

Kommentarer
Postat av: Sara Brokmark

Ååååh den där bilden när du ligger ner på Ayla's rygg är för härlig! Va med med den bilden på HÖÖKS fototävling! :D

2012-06-24 @ 18:33:25
URL: http://ponnyybrudarna.blogg.se
Postat av: Malva

Den fjärde bilden vär super fin Isabel!! <3

Svar: tack! <3
salaryttarnaaa.blogg.se

2012-06-24 @ 21:44:34
URL: http://www.Superbestisar.blogg.se
Postat av: anna

Ååååhh du är bara för söt :)

Kram

2012-07-02 @ 12:48:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0