Hemma från hästarna!

Idag red jag Gus för första gången på typ ett helt år.. Han är verkligen speciell den ponnyn alltså. Men så söt att man avlider!
-
Vaknade runt 9.00 och fixade mig i ordning. Jag och Frida möttes up och cyklade sedan tilllsammans  ner till stallet. När vi kom fram var Märta inte riktigt klar med frukosten så vi gick ner och fotade hästarna, kommer bilder. När Märta var klar tog vi in ponnysarna vi skulle rida. Fixade ordning dom, hoppa upp och drog iväg.
-
Allt började  med att Gus vägrade röra sig ur fläcken, Gwen vägrade gå om inte Gus gick osv. Men när jag väl fick fram Gus trampade han på hur bra som hlest. Kom alltid efter så fick i stort sett trava ikapp hela tiden. Efter ett tag hoppade jag av och gick med honom lite. Han bockade mot träd och höll på att springa över mig, haha. Knasis! Jag rider Gus imorgon med. Vi ska rida hem till Isabel och Ayla tänkte vi och rida lite med dom..
-
Ska bli kul! Men det togs inga bilder medan vi red, som tur va eftersom jag är så äckelful i hjälm - men ni får två gulliga från "skötseln" . :)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0