Hemma från Ayla!

Kom dit, hämta in Aylisen från hagen och ställde upp henne i stallgången. Isabel borstade rent henne och sedan tränsade vi henne och gick ut. Jag slängde upp Isabel och sen så drog vi iväg in i skogen.
-
Isabel skrittade fram kanske 7-8 minuter. Tog sedan tyglarna och började trava och jäklarns vad pigg hon var.. Jag fick trampa på som bara den där nere på cykeln. Saktade av och lät henne pusta ut. Travade igen och tröck på henne lite den här gången. Travade lite längre och efter ett tag fattade hon galopp på en grusväg. Hon lät Ayla hitta takten själv och då kan jag inte påstå att hon var speciellt pigg..
-
Saktade av till trav. Travade en liten bit innan hon sakta av igen, till skritt. Hon fick pusta ut lite innan Isabel tog tyglarna igen och började trava. Sen fick lillan leka av sig lite. Vi racade efter en åker och gud så det gick undan. Och gud så Lillis njöt! Hon tyckte det var såå kul.
 
 
Jag & Ayla i hagen! :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0