Gör som Märta..

Visste inte vad jag skulle skriva om så jag gör som Märta 5 + och 5 - om min ridning!
+ Om hästen inte lyssnar och kanske inte lyssnar och så eller om jag varit arg innan jag började rida tar jag inte ut det på hästen (som vissa gör).




+ Jag tycker jag är bestämd och låter inte hästen göra som den vill.
+ Jag berömer hästen om det gör som den ska.
Och nu härmar jag märta. Men jag bryr mig ABSOLUT inte hur folk tycker att jag rider. Men om nån kommer och säger till mig att de och de ska jag göra istället på ett snällt sätt tycker jag bara det är jätte bra.
+ Jag kan ta kretik bra, endel är så att om en ridlärare t.ex sägerr "Du får inte piska så mycket" DU måste ge hsten mer eftergift" "Håll skänklarna stilla" så blir dom typ förstörda (?) ta det som en man och gör som dom säger!

- När jag ställer i t.ex vänster varvet så när jag trycker in västra skänkeln så åker min högra knä skål upp alltså det är svårt att förklara MÅSTE TRÄNA!

- När jag ska skänkla tar jag upp hälen jätte högt, måste lära mig att ta ner hälen ändå!

- Jag jag ska t.ex galoppera i fältsits, så ställer jag mig upp för stort så det blir som övervikt, ska lära mig att bara stå upp lite, Men det har blivit mycket bättre!

- Måste ge mer eftergift i hoppen.
- Jag är lite rädd för att rida storhästar, vet inte varför, men får börja rida mer storhästar så blir det väl bättre!


Kom på ett till + när jag kollade på vad märta skrev!
Att om jag ramlar av blir jag inte rädd haah!
..kan inte ni skriva 1 + och 1 - om er i kammentarsfältet?..

Kommentarer
Postat av: Ebba

+ Jag har väldigt mjuk och följsam hand

- Jag är jätteosäker på om jag klarar saker som typ att hoppa lite högre och då blir jag stressad och så blir att bara blä..



Puss

2012-06-12 @ 14:53:54
URL: http://ebbaamoudruz.blogg.se/
Postat av: Anna

Haha!! Den där lilla ponnyn i headern är ju för söt :3

2012-06-12 @ 15:23:02
URL: http://ponnymuffen.blogg.se/
Postat av: Anonym

http://www.bloggtrafik.nu/index.php?sponsor=lanjas - man får mer läsare på direkten!



http://Lanjas.com Bloggade föresten om din blogg =)

2012-06-12 @ 16:16:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0