Första ridpasset

Så då har jag kommit hem från Märta och efter en jätte rolig ridtur. När jag kommer till stallet fixar jag lite vid mina rycktsaker sen kommer Märta, Vilde och dom andra så vi tar in hästarna men det blir lite krångel men det löste sig så jag rycktade, kratsade och hade på flugspray och allt. Sen red började vi rida.
-
Det blev lite myggigt ibland men det gick bra. Vi började med att trava lite ibland men taizon höll på och fjanta sig och licksom skringa baklänges så Vilde bytte häst och red deras andra häst Spot och så tog Vildes pappa Taizon och då galopperade vi. Gud vad kul, första galoppen typ skenade Musse och Gwen. Dom andra galopperna var bara allmänt underbara.
-
Men jag tycker Gwen var duktig för att rida ut där för första gången. Hon blev lite rädd ibland för nå småsaker. Men hon var bara pigg som vanligt och örona fram hela tiden så himla söt!
-
Sen när vi kom tillbaka rycktade jag av henne svampade av henne hade på flugspray sen smörjde jag in hästsalva på ställen som behövdes. 
 
Två bilder som Natta tog igår. 
 

Kommentarer
Postat av: Sara Brokmark

Kan inte ni ha nån "fotograf" när ni rider? :)

Samt kanske en video också?

2012-06-22 @ 11:07:39
URL: http://ponnyybrudarna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0