Dressyr igår på Zlatan..

Madde och jag började med att gå och hämta honom i hagen, gick in och spolade av hans ben typ. Borstade och satte på honom all utrustning, gossiga lilla ponny!  Tog ut honom och började skritta fram, han var TITTIG, kastade sig för hinkar och allt var det var, blir så trött på han när han fjantar sig så haha, men gick på honom och han slutade upp lite.
 
Tog tyglarna (KORTARE EN SIST JOHANNA HEH) och började känna lite på honom. Han var lite tjafsigare i munnen idag, men när han började söka sig neråt så höll han sig där om ni förstår, sist när han hade för långa tyglar så typ tog han upp huvudet ganska direkt för att tygeln inte fanns där som stöd och så! :)  Eller något liknande hahah..
 
Travade igång honom, och han var sååååå mycket finare i vänstervarvet en dom förra gångerna, blev jättelycklig, lite okonsendrerad då & då, men sånt får man ju ta! La in galopp ganska direkt, han höll igång och var super fin även där, fick morra igång honom lite så han skulle lyssna och inte kolla på annat, och efter det gick det bättre.
 
Tog upp stigbyglarna lite och arbetade honom lite i traven, även där så har det blivit utveckling, hade kortare tyglar och han var jättefin, finare en tidigare iallafall. Galopperade lite senare efter det och skrittade av honom, UT.
 
Jag vet inte, men tycker faktist det är lite obehagligt att skritta ut på honom, för han började kasta sig, vilket betyder att jag blir nervös. Och jag vågar inte gå på honom, för då är jag rädd att han ska göra en capriol, sist gick ju avramlingen bra, men det betyder ju inte att det alltid kommer göra det... Hoppas det blir bättre med tiden också..! :)
 
 
 
 
 
Alla bilderna förutom den sista är från början av passet där det gick som sämst, har fler bilder, men dom sparar jag på..!
 

Kommentarer
Postat av: Sara Brokmark

Lägg ut också filmer när ni rider. Inte så kul att ni lägger in bilder hela tiden utan att få se hur du/ni verkligen rider :)

Svar: Har några videosar sen jag red honom, men vill inte lägga upp dom, kommer få klagomål osv! :)
salaryttarnaaa.blogg.se

2012-06-28 @ 19:45:49
URL: http://ponnyybrudarna.blogg.se
Postat av: Anonym

Jag tror, bara ett litet tips, att det skulle bli lättare om du red med lite längre läder, du skulle nog nå åt honom bättre och det skulle nog bli.lättare att rida honom då :)

2012-06-28 @ 19:47:35
Postat av: Matilda

Oj, såg nu att det blev anonym på min kommentar, men det var jag, haha. :)

Svar: Dålig ovana, men du kanske inte ser det, hade längt på sista bilden, haha själv tyckte jag dom blev långa då! :)
salaryttarnaaa.blogg.se

2012-06-28 @ 19:48:52
URL: http://matildabjorkstrom.webblogg.se/
Postat av: johanna

Ser ju bra ut :)

Han gör ingenting om du går på honom, max ett bakben ut men då går man bara på mer, inget annat ;) Han gjorde bara sådär förra gången för att han hade näsan i backen och låtsades bli rädd för din skänkel, så GÅ PÅ honom MYCKET! ;)

Svar: Okej, haha, ja, han gjorde inge mer en att backa och kasta sig lite i det höga gräset, men han verkade itne blir arg när jag gick på honom heller så! :)
salaryttarnaaa.blogg.se

2012-06-28 @ 22:04:18
URL: http://johannahedqvist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0