Dagens ridpass!

Ayla var appigg idag och jag red barbacka detsutom! Ångrade att jag bara red i 30 minuter igår, haha..
-

Aja, min lillasyster fick rida först. Hon var lugn till en början, sen så började hon bli lite trippig och sådär. Och min lillasyster är så himla nervös när hon rider, och blir så osäker. Så jag ledde henne bort till paddocken där jag vi skulle rida sen så hoppade hon av, för en pigg ponny + en nervös ryttare går INTE ihop. Så för säkerhetsskull så hoppade jag upp och red istället. 
-
Då gick det genast bättre. Red dock bara i 10 minuter i paddocken, travade och galopperade fram. Skritta fram gjorde vi i 20 minuter. Så hennes muskler fick värmas upp ordentligt. Sen så började jag rida hem igen. Och då jäklar blev hon hyper pigg! Så travade oavbrutet i ca 5 minuter så tog jag en galopp på en raksträcka och det tyckte Ayla verkligen om, gjorde så glädje bockningar och rus, haha sötan 
-
Sen så samlade jag henne i traven innan jag saktade av till skritt och skrittade hem resten av biten. Red i ca 50-60 minuter idag. Helt lagomt. Imorgon blir det samma runda igen, dock inte till paddocken men det blir nog samma vända FÖRBI paddocken. Med sadel denna gång, hehe! :) 

Nog för att Ayla är rätt stum i munnen så är HON INTE SKÄNKELDÖD! Nejnejnej, behövde bara trycka pytte lite så rullade hon igång i trav och bara göra en galoppskänkel så rullade hon igång i galopp, utan massa slängtrav och annat.
Ikväll ska jag och mamma upp till stallet och natta Ayla & Hekla. Mockade ur hennes box och la in kvällshöt redan nu på morgonen så det är klart. Ska smörja på hennes exem på benen också.. 

Kommentarer
Postat av: Sara Brokmark

sv Isabel : I hope you will forgive me what i have been dun. Iknow i was stupid , but I really don't wanna fight anymore. A Said what a'm was feeling. And I wrote wrong , but I hope you will forgive me.


Hahhaha , ville köra lite engelska..

2012-06-22 @ 17:05:29
URL: http://ponnyybrudarna.blogg.se
Postat av: Elsa

Shiit vilket hovskägg!:o

2012-06-23 @ 12:00:05
URL: http://ezzaaass.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0