Dagens Ridpass - Zlatan

Jag red inte till SORF idag, men jag red ensam! Eftersom Z hade gått hoppning dagen innan så tänkte jag ha lite mer åt dressyrhållet. Började först med att skritta fram han i ungefär 10min. Därefter så tog jag tyglarna, och gick in på en volt, och började arbeta honom, han kändes faktist riktigt fräsh i båda varven, stel i höger, men fortfarande mjuk osv! :)
 
Travade fram efter det. Han kändes fin i höger, men inte i vänster. Han tog in skänkeln, eller så visade jag för dåligt för han sprang in hela tiden, stum i munnen typ.. Galoppen senare gick dåligt. han var superseg, och jag bara skumpade runt och flängred kändes det som..  Travade efter lite och tog upp sigbyglarna, då kändes det superbra, tror jag ska fortsätta rida utan stigläder lite! :)
 
Fortsatte lite med galopp lite på hela ridbanan, gick apdåligt. Han var verkligen seg och lyssnade inte på mig, okonsentrerad osv. Toppade ett hinder på 40cm en gång i varje varv bara för att gå honom piggare, det hjälpte lite.
 
Tyckte sluta när det gick "bra", så jag galopperade runt lite på långa tyglar, det uppskattades! Travade också av honom på lång tygel och skrittade  sedan av.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sara Brokmark

Kan du inte lägga ut videos när du rider Zlatan/Musse? :)

Svar: Jo, det kan jag! :)
salaryttarnaaa.blogg.se

2012-06-21 @ 09:28:54
URL: http://ponnyybrudarna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0