Dagens ridpass, Musse!

Idag fick jag ju välja en häst, och självklart kollade jag upp först om min lilla Pippihäst var ledig, vilket han var. Man tackar inte nej till en lektion på den ponnyn, right? Vi skulle först ha höjdhoppning, men det blev markarbete istället. *SADFACE* Aja, skrittade fram en stund, tog tyglarna och började jobba honom lite, STEL PONNY!! Men jag visste ju att hans hals brukar bli mjukare efter första galoppen.

Vi gjorde en liten bana, hoppade två små kryss och lite bommar. Musse var för det mesta lugn mot hindrerna, och det sköna var att jag kunde plocka bort galoppsprång, länga osv. Hoppade ett skutt perfekt, dock var det kanske 30cm bara, men liksom ändå, den känslan är så härlig, när man sätter det sådär prefekt, håller ni med?

En bild från idag efter passet när vi skulle ut i hagarna, thihi, lycklig ponni!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0