Dagens hopp-pass - Dante

Oj, oj, oj! Så ponnyn var pigg idag. Härligt att veta att han lever! ;)
Började värma upp självständigt. Arbetade honom först i skritt efter framskrittningen, sen i trav. Han gick riktigt fint då faktiskt, nöjd! Efter så började jag galoppera och det gick väl rätt okej. Han var lagom pigg och så.
-
När vi sedan började hoppa kan jag ju säga att formen försvann helt, ponnyn gick med huvudet i himmlen och bara drog. En gång brallade han rätt snabbt faktiskt, haha, dampponny!
Hoppade bank, vattengraven och avslutade med en liten bana. Rätt lågt men kan vi red i 1 och en halv timme så det var ju rätt okej ändå. Ponnysarna/hästarna hade inte gått nånting idag nästan, lika bra vi hoppade av dem.
-
Alla var craaazy! 3 avramlingar idag, tur jag inte var en av dem. Såg rätt otäckt ut, speciellt sista avramlingen. Ida ramlade av Xargovia, hamnade typ mellan hennes bakben och ja.. Resten förklarar ju nästan sig själv.
-
Aja, jag är rätt nöjd över dagens ridpass, Dante kunde väl lyssna lite mer på hjälperna och inte bara ta bettet och springa iväg. Annars rätt nöjd som sagt. :)
Ja, ni ser ju när han brallar.. Efter vattengraven. Ser nu också att han nosrem har gått upp, alltså inte gått upp, men flärpen liksom fladdrar, haha irriterande när man ser det nu i efterhand.


Kommentarer
Postat av: Ida

Haha, ja halvt mörbultad men annars okej ;)

2012-06-15 @ 20:12:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0