Dagen, ridpass m.m

Började först att åka till SORF. Borstade av Dante en snabbis, och mös lite smått.
Chillade mest runt i stallet med kompisarna liksom, ganska skönt. Sen så gick vi upp till caféterian och snackade lite innan mötet.
Själva mötet gick bra, jag och Dantes andra skötare skulle rida Dante såklart. Bestämde mig för att rida barbacka, han är så skön att rida barbacka på så.. :)
-
Borstade av en gång till, kratsade hovar och redde ut man och svans innan vi satte på honom hans benskydd och tränsade. Jag började rida första passet, så gick upp i ridpasset - hoppade upp - skrittade igång.
-
Till en början var han stel och seg. Det var inte förrän första galoppen han blev lite mjukare och samarbetsvilligare.
Så efter första galoppen så gick det rätt bra. Travade av och skrittade av.
Arbetade honom med i traven, gjorde lite volter och travade över några bommar några gånger. Gick rätt bra! :)
Slutsatts: Kunde bjudit liiite mer, men annars rätt okej.


Blev strömavbrott mitt i ridpasset btw, haha..

Ja, efter SORF så rullade bilen vidare mot Snobben
Började med att mocka, fixa foder, och ta in och borsta på honom. Jag borstade honom länge och noga & kliade honom. SNOBBEN LIKE!!
-
Själva ridpasset gick sådär. Började skritta fram på lång tygel i 10 minuter. Han lunkade på bra.
Tog tyglarna och gjorde volter i hörnen i båda varven i ca 5-7 minuter. Sen så la jag till trav på långsidorna. Han lyssnade bra i övergångerna. Efter ca 7 minuter där också så travade jag på hela fyrkanten och gjorde volter, stora och små.
-
Satte därefter på snodden och började känna lite på galoppen. Galopperade på en volt och det gick SÅ BRA! Jag tror aldrig jag lyckats styra honom så bra som idag. Annars har det bara blivit dragit och allt, men idag så koncentrerade jag mig och behövde bara krama innertygeln och trycka försiktigt med ytterskänkeln.
-
Efter att jag galopperat i båda varven fortsatte jag med travarbetet, men jag satt då ner i traven. Blir mycket lättare att styra då tycker jag.
Provade fatta galopp från skritt några gånger i slutet också innan jag travade och skrittade av. Gick sådär, han blev lite tjafsig i munnen då. Lyssnade inte alls på mig när jag hållde in honom utan började i stället slängtrava. Saktade DIREKT av och gjorde om & det gick hyffsat. Slutade när det gick bra då och började trava och skritta av somsagt.
Slutsatts: Okej, han blev tjafsig i munnen på slutet somsagt, men det gick helt okej ändå :)




Red med väst btw, därför jag ser så "knubbig" ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0