Ayla dag 2.

Det första jag gjorde när jag kom till stallet var att ta in henne. Hon var så skitig så jag spolade av henne som jag skrev förut idag. Schamponerade och torkade, nu är hon riktigt fin. 
-

Borstade resten av hennes kropp + manen, svansen & luggen. Hon stod bara och såg glad ut, krafsade inte med hovarna, sparkades eller nått sånt. Hon trivs kan man ju lunket säga. Sadlade och tränsade och sen satt jag upp en bit ifrån stallet. Det gick bra, hon hade öronen spikrakt framåt hela tiden och vara allmänt pigg och glad.
-
Red i ca 30 minuter helt kravlöst, hon fick hitta sin egen takt och känna efter lite själv. Hon var riktigt bekväm och vi riktigt flög fram när vi galopperade, ashärligt!

Imorgon ska jag rida lite längre och kräva lite mer utav henne, rider till travspåret och trimmar lite. Sen på lördag får hon vila. Vetinte om jag rider med nån, annars så rider jag själv. 
 

Kommentarer
Postat av: alva

Kan inte du prova rida ayla på ett vanligt Tränsbett nån gång? Du får låna nåt av mina isf, om storlekarna passar alltså :)
Bara höra av dig isf.

( menar Inge illa mot nån utan det skulle va kul att testa hur hon reagerade) vet inte vilken ring du har tyglarna i, men jag hade i största när jag red henne o hon blev inte stark alls :) ser ut som
Om du har i ringen under största?:)

Btw MÄRTA om du läser det är, har inte ditt nr längre så smsa miiig?!?!<3

2012-06-21 @ 13:14:30
Postat av: Emma

Fina bilder;)

2012-06-21 @ 14:15:51
URL: http://emmismalis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0