Åsiktsinlägg.

Hopptävlingar, på framridningen. Jag blir trött på människor som inte håller sig till högerregeln! Samt alla andra "regler".
-
Det är inte speciellt många som brukar ta åt sig när en häst har röd rosett i svansen? Folk som rider på fyrkanten har förtur en dom på volten, men framförallt HÖGERREGELN!! Igår i gruppen jag red i, det var 2st, tror jag som kunde den, TVÅ STYCKEN! Blir galen.. Min framridning brukar bli förstörd p.g.a att jag blir för stressad på folk som rider framför, inte tar åt sig när man ropar kanske "hoppning oxer", och som rider hur som helst liksom. Känner ni igen er?
-
Innan jag skriver för mycket, och saker jag kommer ångra så passar jag på att sluta här, kort men sant åsiktsinlägg för min del. :)


Gammal bild på mig och Akter..!



Kommentarer
Postat av: Ebba

Jag håller med dig fullständigt, när man är på en tävling så vill man kunna rida fram sin häst utan att den blir så stressad att den bara springer, tex om man går i vänstervarv och så möts man då ska båda åt höger. Det är så himla jobbigt att krocka och få en sur blick när det inte ens var ens eget fel.. Superbra inlägg, mer sådana här tack ! <3

2012-06-08 @ 19:52:57
URL: http://ebbaamoudruz.blogg.se/
Postat av: Jonna / tanneryttarna

Ja det är jättejobbigt när folk inte förstår höger-regeln. När ja var på framhoppningen på ridskolans B-ponny var det en på storhäst som ropade till mig att jag skulle flytta på mig även fast jag inte var ivägen (bara för att jag red mindre ponny och hon kunde bestämma över mig?)



sv: Jo det klart ,men jag lyfter dom liksom rakt upp i luften.. Inte så jättefint :(

2012-06-08 @ 21:55:42
URL: http://tanneryttarna.blogg.se/
Postat av: Sara Brokmark

Jag håller med dig funständigt Märta. på CR'N när jag skulle hoppa ett kryss då ropade jag 2 gånger hoppning kryss , och en tjej stod kvar precis bredvid krysset och vägra lyssna.

2012-06-08 @ 22:35:26
URL: http://ponnyybrudarna.blogg.se/
Postat av: Stinis

Därför jag rider fram ute på vägarna på tävling! Acke blir stressad på tävling, och det blir inte bättre av att man blir förbannad på framridningar och framhoppningar. Därför rider jag fram ute, mycket bättre :)

2012-06-09 @ 08:28:44
Postat av: mickis

håller fullständigt med.

det är en av orsakerna varför jag inte är med så mycket längre!

jag tycker att reglerna borde tas upp mer och liksom att man under tävlingen tar upp vad som gäller. och högerregeln borde alla som rider veta vad det är, och det är inte bara en regel. det är mer som vett i huvudet! :)



- hur gick det på Strömsholm idag? :)

2012-06-09 @ 19:05:43
URL: http://mythoughtsandmylife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0