Åsiktsinlägg - Ridskolor

Ridskolor
-
Jag gillar inte ridskolor, och då undrar ni varför jag går på ridskola? Jo för om jag slutar där kan jag inte rida nån annan stans och man kan faktiskt vara med och förändra väldigt mycket.
-
Jag gillar inte ridskolor för att det är FÖR mycket pisk, dra i munnen, borsta borsta borsta! Bort med pisken helt tycker jag, ridläraren skulle få bedömma om man behöver piska till den hästen. Dra i munnen, ridlärarna borde vara jätte stränga med det, från första början om man drar ska ridläran säga till hela tiden. Och det kan ju vara svårt att se allt men då skulle det kunna vara mindre grupper. Borstning, det är ju bra att hästarna blir borstade. Men att man vänder hästen borstar sen kommer en anna och borstar igen...
-
Sen borde man göra så att hästarna får ridas i skogen minst 2 ggr i veckan så dom får vara ute mycket, men då finns det ju inte alltid ridvägar. Sen borde hästarna få hel vila typ dom gångerna vi har lov så att dom får vila från hela ridskolan gå i hagen eller nått.
-
Och sen skulle det vara kul om man typ 1 gång i veckan att skötarna tog sin sköthäst och fick rida med en ridlärare nån runda i skogen barbacka eller nått! OCH
-
Det finns jätte mycket man skulle kunna göraför att ridskolan skulle bli jätte mycket roligare för både ryttarna och hästarna
!

Igga texten jag råkade trycka bort hela inlägget men Isabel hade kopierat det så det blir Facebook text. Tack Issa



Kommentarer
Postat av: Johanna

jag håller med, alla ridskolor är inte så men på SORF så får ju ryttarna såga, sparka, piska och dra hej vilt liksom, så tråkigt.

2012-06-16 @ 20:26:29
URL: http://zlatandukat.blogg.se/
Postat av: Alva Wallberg

sv märta: JAAA KÖÖP, musse gusta

2012-06-16 @ 20:37:26
URL: http://opaline.blogg.se/
Postat av: Alva Wallberg

sv igen: KÖÖÖP TÖNT :)



Musse gusta mest

Gus gusta (hehe) mycket!!!



köpköpköp

2012-06-16 @ 20:59:54
URL: http://opaline.blogg.se/
Postat av: Nathalie/stallbrudarnaa

Sorf är dessutom verkligen en ridskola där ALLA snackar skit om en & mobbar en.

2012-06-17 @ 22:22:22
URL: http://stallbrudarnaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0