Är ni hopprädda?

Som rubriken lyder, är ni hopprädda? Känner ni er någonsin osäkra när ni hoppar?
-
Jag brukar näst intill aldrig bli osäker i hoppningen. Men hästar jag är säker med är jag inte det, som Musse. Jag styr inte mot ett hinder som jag vet han inte klarar, aldrig, men ibland måste man chansa lite, hoppa högt, känna nervositeten, och sen känslan när man klarade de.
-
Tredje gången jag red Musse någonsin så styrde jag honom mot trestuds på 80cm. Ganska galet, han tvekade lite, gjorde en vägran, DÅ blev jag osäker. Tvekade på om jag verkligen gjorde rätt. Men när han hoppade och jag fick den där känslan att vi klarade det så visste jag att jag inte var galen. Liksom, ponnyn har ju tävlat SM?!
-
Prince är jag adrig osäker med, han är så snäll att han hoppar 70cm i trav, bara han inte vägrar liksom. Jag har alltid trott på honom, och vi litar på varandra, annars hade vi aldrig kommit upp till 90cm. 90cm är mycket för han, lilla Prince.

 

Men jag frågar er, hur tänker ni kring hoppning? :)


Kommentarer
Postat av: Sara Brokmark

Jag är hopprädd för det gäller vilken höjd det är. Jag kan hoppa från 60-80. Sen är det stopp för mig! Men jag har aldrig kunnat gjort det.. ://

2012-06-17 @ 11:00:47
URL: http://ponnyybrudarna.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag är rätt osäker i hoppningen, jag stirrar liksom på hindret sjukt länge & till slut känns det jättehögt! Jag vågar typ hoppa två hästar på ridskolan där jag rider, en shettis & ett russ. Med shettisen, Jackpot har jag hoppat 60 & det är det högsta jag har hoppat. I sista sekunden ångrar jag mig alltid & ställer mig på mitten, haha!

2012-06-17 @ 11:12:00
URL: http://emmismalis.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Aldrig osäker i hoppningen...

Sjukt kul och speciellt när det kommer upp på kanske 1 meter iaf:)

Kanske om jag skulle ut och tävla en bana på 110 på en häst jag knappt känner men nej asså det är bara roligt att hoppa, när det blir typ 110 så pirrar de bara lite i magen för att de ä så jäkla kul. haha:)

2012-06-17 @ 12:05:52
URL: http://stallbrudarnaa.blogg.se/
Postat av: mickis

jag har varit hopprädd sen en olycka med Zampette.

sen dess har jag typ brytit ut i gråt för ett 50 hinder. och jag hade en sån himla tur och fick en massa hjälp och stöd ifrån JoAnna och nu har jag faktiskt hoppat en 85 oxer med Bella!! och en 90 oxer med Mirte. och liksom, visst jag känner att pulsen blir högre för varje gång man rider mot hindret. men när man väl är över och just känslan när man flyger. det är helt obeskrivligt.

och jag är så himla tacksam att jag fick den där pushen av JoAnna och utan den så hade jag nog fortfarande varit rädd. men det är ju så himla kul och komma över sin rädsla!!



så himla bra blogg ni har tjejer! :D

2012-06-17 @ 13:06:15
URL: http://mythoughtsandmylife.blogg.se/
Postat av: Alva Wallberg

Jag är aldrig rädd när jag hoppar, det enda är ju att Skotti gärna bryter ut på högre höjder. Sen blir jag mer osäker på andras hästar, hatar att rida andras hästar. Vet inte varför men jag är så rädd att skada dom osv vilket gör att jag rider dåligare och hästen har mer ledarskap i allt.



När det blir över 110 blir jag osäker, men Pilgrim hoppade verkligen allt ganska så lätt dessutom! :)

Skotti ska jag inte hoppa högre än 110 nu, banor får han endast gå 1 meter har jag bestämt mig för nu eftersom åldern börjar ju komma...



OM opaline blir frisk ska jag klara 120 med henne, men det är bara om hon är ruskigt frisk sen. För hon älskar att hoppa, hon hoppar av sig själv och jag skulle hur gärna som helst vilja klara 130 med henne.....

Men jag vet ju inte hur det blir, jag hoppas hon blir bra snart..



Jag är aldrig rädd när jag hoppar eller rider, utan bara osäker...

2012-06-17 @ 14:49:00
URL: http://opaline.blogg.se/
Postat av: Emmie

jag har varit/är hopprädd när det kommer till höga höjder. Alltså, 75 är no problema, EGENTLIGEN, men beror på vilken häst jag har. Hoppar jag Ludde kan jag vara nervös, men jag VET att det är blaha hinder för honom, han klarar det LÄTT. Men när det kommer till mindre hästar blir jag osäker, och tvekar, fast dem klarar det!

Vill alltid veta höjden innan jag hoppar det, men när jag hoppar för Marie talar hon ALDRIG om höjden innan, för då hoppar jag det bara.

Sofie höjde förut på en 2 kombination medans jag galoperade, så jag märkte inte äns att det var högre, hon höjde från 70 till 85.

var såå stolt efter.

Sen hoppade jag en 3 kombination, första gången någonsin, 80 cm, på en liten B-ponny hon en kompis på hennes häst. DÅ var jag osäker, ramla av 2 gånger innan jag äntligen klarade det. STOLT haha :)

2012-06-17 @ 14:57:37
URL: http://ttjejryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0