5 + och 5 - om min ridning

+ Jag är envis, låter ALDRIG hästen vinna över mig.

+ Jag låter inte hästen bryta av eller springa iväg utan att jag har sagt det åt den.

+ Jag berömmer lagom mycket, alltså inte efter varje steg ska den få klappar och beröm.

+ Jag känner när hästen är på väg att bryta av.

+ Jag bryr mig inte ett skit om hur andra tycker jag rider. (oftast)



- Jag rider väldigt dåligt när jag är nervös.

- Jag kollar ner för mycket, måste tränas bort...!!!

- Jag ger dåligt med eftergift när jag hoppar!!

- Om hästen jag rider inte går att arbeta med, då tycker jag inte det är roligt att rida, skulle lätt kunna hoppa av då.

- Jag blir rädd väldigt lätt om jag ramlar av eller gör något skrämmande.



Ibland är det skönt att ösa beröm över sig själv, så självförtroendet  åker upp lite, håller ni med? :)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0