11 hästar!

Tänk, det har gått 11st hästar i våra hagar, en del var våra, en del, stod där som sällskap, en del fordehästar.

Bessi, Bylur, Snoppa, Hinni, Barbie, Skotti, Krisa, Gus, Keilir, Jarpur och Ursus. Har säkert stått fler!

Ursus: Ursus var en shettis som vi hade för jättejättelänge sen. Han var inte våran, men stod som sällskap. Han var brun, och ganska knäpp, han jagade b.l.a upp mina bröder och min moster på en stor sten, haha!

Snoppa: (Kul namn, he-he) Snoppa var också en häst, islandshäst,  som stod hos oss, inte våran. Hon var snäll, och väääldigt pigg, hon kunde inte trava, bara tölta, haha, jag minns typ inte henne alls, det är mamma som sitter ohc uppdaterar mig nu.. ;)


Två bilder på Snoppa! Klickbara


Jarpur: Han var en isis också, jag minns INGENTING av honom, men tydligen var han väldigt tråkig att rida..

Hinni: Hinni var min mosters häst. En isis också. Han var jättesnäll, kelig och så. Rolig att rida. Haha, vi tror att han hade typ ADHD eller något, för han var inte som andra hästar.. Tyvärr hade han extremt mycket exem, så vi vet inte om han finns kvar i livet..



Bylur: Bylur, ååh, min fina Bylur.. Han var som min häst, en isis. Jättefjantig, blev rädd för allt, och jag vet inte hur många gånger jag ramlat av honom haha! Men världens snällaste, och åh vad jag saknar honom..♥




Tar dom andra senare i ett inlägg.

Jag har bilder på både Hinni & Bylur, men dmo kommer lite senare, får inte upp dom nu..!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0