Wohooo!!

Ååh, är så stolt över min ponnyplutt idag! Vi  red för första gånger ut själva!! Sist kunda jag knappt ta in honomsjälv i stallet utan att han skulle börja skrika efter dom andra och skaka i hela kroppen av rädsla. Nu gick han utan problem typ, ibörjan så backade han, fast bara en gång, men så fort jag la till pisken löst gick han, öste beröm då så han förstod att han gjorde rätt osv..
 
Vi red en ganska kort sträcka, men blandade mycket skritt, trav & galopp. Efter turen fick han ett litet äpple och lite annat gott, och såklart mycket klapp och gos, min fina lilla mupp. Skjölde även av honom med lite shampo också, han gick omkring lite men var relativt lugn. Dock var allt slit knappt värt det, för så fort jag släppt honom i hagen rullade han sig... -.-' Dumma ponny!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0