Svar på frågestunden #2

Högsta du hoppat med shettis: Oj, det vet jag inte.. 70cm kanske, 65?
 
första hästen på sorf som du red? Listen!

värsta avramlingen?
När jag ramlade av Gus och gjorde illa svanskotan..

det bästa minnet med Prince?
DressytKM när vi kom trea och när vi slog hans hopprekord med ryttere (tror jag) på 90cm lekande lätt...! :)
 

Kommer du sköta Prince något ändå?
Det kommer komma tillfällen då jag saknar Prince mer en andra, och självklart kommer jag gosa lite med honom då, om jag får tillfällen över så kommer jag försöka mysa lite med han, annars så nej.. 

Hur lång är du?
1.48cm, allderles lagom längt om du frågar mig! :D

Bästa skolämnet?
Svenska!

bästa godiset?
Röda ferrarribilar och choklad!

ridning/voltige?
Går inte att välja..! ;)
 
ute/inne ridning? - Ute på sommaren och så, men inne på vintern.

tävling/clearround?
- Tävling!

träning/tävling?
Träning..

blogg/facebook? 
- Facebook.

ponny/häst?  - Ponny, LÄTT.

egen häst/foderhäst/skötarhäst?
foderhäst tror jag då!

matte/engelska?
Engelska, för att jag SUGER på matte! :P
 
(Josäfin som frågar frågorna under, bara så du är du GRYM haha!) ( Det smala väljer jag inte)
 
Glass/godis? 

Häst/ponny?

Hoppning/
dressyrFast det beror mycket på vilken ponny jag sitter på också, men jag älskar fart och fläkt, så hoppning!

För pigg/
För långsam? :>
 
Vad är det ni söker när ni väljer ut eran "favoritponny"? Att den ska vara pigg och inte gå på räls. Glad till det mesta och gör allt för ryttaren, om den har bra hoppteknik är ju det också grymt! Söt får den gärna också va hihi..! ;)

Hur tycker ni att den optimala ponnyn ska vara?
Jag måste vara lite pinsam och säga att jag inte vet vad "optimala" betyder, så pass! :P Hehehe

Vad är det ni prioriterar högst, att ha en bra kontakt på marken eller en bra kontakt när man sitter på och ska rida?
På marken, LÄTT, för om man får bra kontakt från marken följer det med upp på ryggen också. :)
 
favorithäst på sorf? Musse!
 
 
favorit glass? smak? Daim & Piggelin.
 
Bästa filmen du sett? Trassel!!!!

Högsta höjd du hoppat med Musse?
85. :)

Vilka blogger brukar du läsa och kommentera?
Jag läser en massa bloggar, och brukar inte komentera så mycket haha, orkar inte ta upp alla här & nu. En annan gång kanske..!

Vad tycker du om krig? 
Inte bra, inte bra!

Vad gillar du för djur förutom häst?
Hundar!!!!
 
Min hund Bosse..

Vad har du för mobil?
En tegelsten.
 
Vilken läsk gillar du mest? Coca cola, men eftersom man får typ cancer av det så vet jag inte! :( Haha

hur många gånger i veckan är du på sorf?
Det beror på..!

Hur ofta brukar du blogga?
Jag försöker blogga ett par gånger varje dag, jag bloggar väl inte för lite!?!?
 
Varför föll du just för Musse? Inget jag kunde bestämma, det var bara "klick" sen så var det han och jag!
 
Kommer du tävla Gus nånting? Nej, inte så som det ser ut nu.
 
Kommer du bara ha Gus över sommaren? Det är inte bestämt än.
 
Det bästa med Musse? Det bästa med Musse är nog att han är så posetiv till näst intill ALLT!
 
Det sämsta med Musse? Det sämsta är att han alltid är så, pigg. Alltså han KAN inte stå still, osv, väldigt tittig också..
 
Prince/Musse? 

Prince/
Gwen?

Prince/
Zello?

Musse/
Gwen?

Musse/
Zello?

Gwen/
Zello?

Erat mål inom ridningen?
Mitt mål är att tävla SM för Islandshästar, annars är det nog bara att fortsätta som jag gör nu! :)
 

Hur kom det sig att ni skapa den här bloggen? 
Det var Isabels idé, hon tvingade Madde heheoch sen frågade dom mig & Frida! :)

Era favorit hästar 1-10? (Inte bara SORF) 
Oj... 1. Gus  2. Musse  3. Skotti  4. Zlatan  5. Mirte  6. Bessi  7. Krisa  8. Prince  9. Gwen  10. Dante???
 
Högsta höjd som ni har hoppat? 1.05!

Favorit A/B/C/D ponny?
A - Gus  B - Musse  C - Zlatan  D - Skotti (vet inte om han är D, men vi säger att han är det!)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0