Svar på frågestund!

Postat av: Anonym

Saknar ni Bobby? Mer än något annat.. 

Postat av: Julia

1. Har du någonsin varit rädd för Zello? Hahaa, var jääterädd för honom i början. :P
2. Vilken är den bästa häst-raseN tycker du? Utseendemässigt - Frizer (eller hur det stavas) annars connemara
3. Vad gillar du mest, rida barbacka eller med sadel? Barbacka, men börjar tycka om sadeln mer & mer nu! ;)
5. Vem skulle du vara skötare på om Zello inte fanns? Antagligen Gwen!.. :)
6. Skulle du kunna färga håret svart? x) Hahhaaa, ALDRIG!
7. Vilket är det godaste fodret du vet? :p ÄLSKAR betfor!

1. Är ni kära? I vilka isåfall? Tror inte jag är kär för tillfället! :)
2. Ska det bli kul att börja på Ekeby? Nopidopi! Är jätterädd för att typ "inte passa in" ! ;P
3. Gillar ni storhästar mer än shettisar? Storhästar är finare, shettisar är söta.. Kan inte välja!
4. Era bästa kompisar? :p Märta Domberg är hennes namn! 
5. Gillar ni sorf/Grällsta bäst?  Grällstaa! 
6. Skulle ni kunna börja på Voltige? (ni som inte redan går) Absolut, !
7. Om hästar inte fanns, vilket djur skulle vara eran favorit då? :) Mitt favoritdjur är koalor!! Du vet att dom morrar när dom blir sura!? DÖR!

 
Postat av: amanda

Största hästen ni ridit? Alltså inte bara typ skrittat runt på utan verkligen ridit? Fralliish!
Högsta ni hoppat? HAr typ alddrig hoppat höjder, typ bara hoppat 3 gånger.. Högsta jag hoppat är med Raffe - 50 cm typ :))
Vem är sötast av min nuvarande häst & min gamla, Klasika eller Brolle haha?! Hahaa, Klas finast, Brolle sötast! ;)

Postat av: jennie

fortsättning till madde:

9. Hur många tänder har du tappat? Har räknat dom nu bara för din skull! ;) Hahaa, nerrå men jag fick det till 20 nånting.. 
10. vad vill du jobba som när du blir stor? Jag vill flytta till Australien och jobba på nått Australienskt Zoo.. :) Inga små planer här inte!
11. hur glad är du just nu? Asarg, för fick nyss stänga av datan för att åskan kom..... . .. .. ...  . 

Snabbfrågor till alla:
Dom som är markerade med tjock text är det jag väljer!
Popcorn/chips?
Godis/vara med kompisar?
Lakrids/choklad?
cola/sprait?
sallad/tomat?
Dante/Bull?
Mirte/Taizon?
Bella/Musse?
Sova/vara vaken?

Postat av: Jennie

Madde: 

1.Bästa häst på sorf? Pruttisrutti - Rovalds Zelloo!
2. Bästa färgen? Skimel eller nått. :)
3. Likheter mellan Musse och Dante? Samma färg, hittar inget mer gemensamt mellan dom! :)
4. Bästa med att blogga? Älskar att skriva! :P
5. Likheter mellan dig och Frida? Typ båda kan få cpryck då och då....
6. Varför slutatde du på voltige? Valde att satsa på fobollen istället.. Det gick ju bra. NOT!
7. Roliga saker du brukar göra? Övernattar typ varannan helg uppe vid en sjö här i Broddbo med några veneeer!
8. När går du och lägger dig på en skoldag? HOST* Klockan nio.. HOST*
9. Hur många Wh00t?

Postat av: johanna

hur högt skulle ni vilja komma om ni vill tävla? Jag har inga planer alls på att tävla! :)
vad tycker ni om: martingal? snodd? Har typ ingen åsikt om det. Är ägarens val om dom anser att hästen behöver nått sånt. :)
favoritras? Checka mina förra svar! ;)
favoritfärg på häst? Kollaa uppåt!
hur länge har ni ridit? Only 3 och ett halvt år!
är ni någon gång osäkra/rädda i ridningen, isåfall när/varför? Bara om typ hästen slängt av en och så ska man förbi samma ställe igen eller nått.. :)
den roligaste hästen ni ridit i kat A/B/C/D och stor? A : Gus i think! B : Zelloo eller Lora. C : Bull eller nått. D : Sygovia. Stor : Frallish!

några snabba åt alla
hoppning/dressyr
pigg häst som busar/lat häst som aldrig gör dumheter
rida på sorf/träna privat
hoppa 5 dagar i veckan/aldrig hoppa : I DON'T KNOW! :O
ha en snygg häst som man inte passar med/ha en "ful" häst som man passar och trivs med

Postat av: Emmie - ttjejryttarna

Högsta du hoppat? Läs ovan! :)
Värsta avramlingen? Vad menar du med värsta? Den somg jorde ondast var i varje fall när jag "hoppa" med Raffe. HAHAHAAAA
hur lång är du? Typ 1,53 ;)
godis/ships?
padock/ridhus?
hur länge har du ridit? TRe och ett halvt år bara.
det bästa minnet med Zello? ÅH, när pluttis rymde från hagen och jag fick gå och hämta honom. SKRUTT! ♥
Bästa kompisen? Perni - Märta
Sämsta med Zello? Att hästjäkeln bitts!
Roligaste sporten? Fotboll typ. :)

Till alla!!
ute/inne ridning?
tävling/clearround?
träning/tävling?
blogg/facebook? - Heheheheh :P
ponny/häst?
egen häst/foderhäst/skötarhäst?
matte/engelska?

Postat av: Josäfin :>

Glass/godis?


Häst/ponny?
Hoppning/dressyr?
För pigg/För långsam? :>

Postat av: Matilda

Till alla:
Vad är det ni söker när ni väljer ut eran "favoritponny"? Någon som sticker ut och inte är som alla andra ponnyer. Ganske lik mig själv, envis och söt som socker! HAHAHA ;D
Hur tycker ni att den optimala ponnyn ska vara? Precis som mig själv! Fast typ lite mer kunnig och verkligen KRITvit!
Vad är det ni prioriterar högst, att ha en bra kontakt på marken eller en bra kontakt när man sitter på och ska rida? Både och är viktiga , men prioriterar nog marken först då! ;)

 
 
Postat av: Pelin

Till alla:
1. Prince/Musse?
2. Prince/Gwen?
3. Prince/Zello?
4. Musse/Gwen?
5. Musse/Zello?
6. Gwen/Zello?
7. Erat mål inom ridningen? Typ att ha kul så länge man håller på.. Ser ingen mening i det om man tvingar sig till det.
8. Hur kom det sig att ni skapa den här bloggen? Isabel frågade mig om vi skulle starta en blogg. Jag ville inte, hehe. Gav mig till slut och bjöd sedan in Märta och Frida. :)
9. Era favorit hästar 1-10? (Inte bara SORF) 1 - Zello, 2 - Gwen, 3 - Dante, 4 - Gus, 5 - Taizon. Kommer inte på fleraa! 

Till Madde?
1.Varför just Zello? För att han ser ut som en padda med sina upåtstickande ögon.. MUMS!
2. Bobby/Zello?
3. Det bästa med Zello? Att han är SÅ söt!
4. Det sämsta med Zello? Att han typ biter håll på mig 24/7

 
Postat av: Ebba

Högsta höjd som ni har hoppat? Läs ovan!
Favorit A/B/C/D ponny? Read ! :)

Det var allt för mig! Taco Hej! :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0