Sista 10dagarna..

Dom sista 10dagarna ska jag ta vara på med Musse. Det känns så hemskt att lämna tillbaka honom, veta att han nu 1år framöver kommer få gå runt, runt i ett ridhus.. Förstå så bra ponnyn har haft det, från att gå lektion efter lektion, på hoppveckan hoppa tre pass, 6dagar, från att bli ryckt och sliten i munnen, aldrig fått sovro för att det kommer in barn hela tiden och ska klappa, borsta, rida, och bara störa. Till att få ha EN ryttare, galoppera över ängar, rida ut varje dag och få känna RIKTIG frihet sova när han vill, gå i hagarna och ha det allmänt bra hela dagarna.
 
Ponnyn måste tro han drömmer, lyckligast i världen! Och sen måste JAG lämna tillbaks honom..
 
När jag säger detta menar jag det inte mot SORF, men så går det ju till på ridskolor liksom, för jag antar att jag nu med denna text riskerar att få massa skit över mig. Men en SMponny SKA inte stå på ridskola. Så är det, PUNKT. Musse KAN, han har kapacitet och har tävlat högt, och nu ska han få avsluta sina år på en ridskola, whuuuut? Hör ni hur det låter?
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: alexandra

så söt han e! :)

2012-07-19 @ 20:38:40
URL: http://ponniisar.soclog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0