Roligaste på länge!

Åh red ut med dem bästa! & om Madde följt med hade det varit den bästa dagen ever. 

-
Började med att möta upp dem. Vi alla hade skrittat fram så vi tog tyglarna och travade en bit, sen så började vi känna på dem i galoppen. Ayla var pigg och framåt. Det var asmysigt och alla pratade & hade kul! 
-
Tog en galoppsträcka till på en väg, det gick bra. Stod upp i fältsitts och njöt av utsikten, hoho. Iallafall när vi kom till Ösby så började vi arbeta hästarna. Ayla ville inte gå alls till en början, stannade bara ville inte gå om hon inte hade nån framför sig. Men det släppte efter ett tag. 
-
 Hoppade fram på ett 25 cm hinder som sedan höjdes till 40 cm, och sen 55 och sen 60, 75 och Märta slutade på 85 också. Sen hoppade vi av dem på småhinder. :) 
 Imellan så skrittade vi och sådär självklart, det gick super! När vi väl kom över, styrde undan henne flera gånger. Var verkligen jätterädd för dem högre höjderna vi kom inte ens över 55 cm först? Vågade verkligen inte, haha.. 
-
 Men iallafall hoppade av lät dem beta medans vi plockade undan. För våra små funkisar var lite lata, haha! Skoja bara, ni var bäst! Iallafall så hoppade vi upp sen och jag skrittade hem utan sadeljord (!!!!!) Det var sjuuuukt läskigt haha, men det gick det med. 
-
När jag & Ayla kom hem så svampade jag av henne och hon njöt minst sagt haha. Stod och hängde med underläppen med halvöppna ögon och chillade. Borstade ut man och svans, kratsade hovar och myste sen släppte jag ut henne. Åkte hem och åkte upp nån timme senare och tog in henne och gosade lite i boxen. Dagen var sjukt bra, tack alla för den underbara dagen! 
Åh, den här bilden kan jag inte sluta le åt.. Det var så sjukt mysigt ♥
På bilden ovan hoppar vi 75, hon KAN! Och jag måste våga lita på henne.. 

Kommentarer
Postat av: mickis

Wow! Extremt bra jobbat Isabel! :)
Tror nog att hon litar på dig med!

Svar: Tack! :)
salaryttarnaaa.blogg.se

2012-07-16 @ 22:59:28
URL: http://drommanderyttaren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0