Promenix!

Tog en promenad med Ayla igår. Dels eftersom Madde arbetat Ayli rätt hårt igår (vilket behövdes) så hon till och med blev svettig (också superbra, för då har man jobbat henne rätt) så fick hon sin skritt-dag idag. Dem ska ju ha två dagar i veckan med bara skritt så... Gick i bara grimma & grimskaft så hon fick beta lite också. Men bara lite somsagt eftersom jag inte vill riskera att hon får fång nu sista veckan och allt.
-
Hon har VERKLIGEN fått upp respekten för mig nu. Förut så bara "gick" hon över mig liksom och brydde sig inte ett skit om var jag var någonstans. Men sen lärde jag mig att ta till så små hjälper som möjligt och inte bara ge upp när hon gjorde så. Och så massa beröm efteråt såklart.
-
Men iallafall gosade till max i stallet och upptäckte också att hon har fått ett litet skav som på andra bakbenet som förövrigt läkt nu men iallafall.. Dock var detta skav mycket mindre men hon hade blödit lite men hon gick inte konstigt eller någonting under promenaden och ömmade inte när man kände på det, så jag bara gjorde rent och smorde in det. 
3 bilder ifrån kvällen, hon är nästan alltid glad men idag var hon ovanligt glad. Varför vet jag inte, men det är bara possetivt! :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0