Ovanor...

Ovanor inom ridsporten har jag så det räcker & blir över. 
-

Dem värsta ovanorna jag har är att jag:
1. Tittar neråt (dock blivit bättre)
2. Vrider ut mina skänklar när jag galopperar dock bara ibland när jag vill liksom få fart (vet inte varför), svårt att förklara men ni kommer första bättre när jag lägger ut bilder sen. 

Så mina frågor till er är.. har ni nått utav dem här/har haft demhär ovanorna också?
Och HUR blev ni av med dem? 
 
Här ser ni ju när jag tittar ner på Snobbens typ hals? Varför jag gör det har jag ingenaning om, Matilda brukar få stå och skrika att jag ska komma ihåg blicken och det har faktiskt hjälpt!
Åh, haha.. Ser verkligen gräsligt ut! Detta var när jag ville få honom länga på stegen = galoppera på fortare och då vred jag ut skänklarna. Ser så himla fult ut för stiglädret typ vrider sig, haha.. Jag dör! MÅSTE träna på det för det ser verkligen vidrigt ut. 

Kommentarer
Postat av: johanna

De går att binda fast stigbygeln i sadelgjorden när man rider, kan hjälpa så dom ligger på plats :)

De med blicken har jag också haft o har ibland. De är bara tjat som gäller skulle jag tippa på, från alla andra! ;)

2012-07-20 @ 23:24:49
URL: http://johannahedqvist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0