Mysigaste uteritten på länge..

Messade Madde på morgonen och frågade om vi skulle åka iväg till stallet och borsta hästarna och det ville ju hon så vi åkte dit (eller cyklade dit). Och vi hade även bestämt att jag skulle rida ut själv på Gwen, alla har ju sagt att man inte kan göra det. Men vi tänkte försöka.
 
Men vi började iallfall att ta in Gwen och ställa henne vid stallet som gick utan problem, bara madde gick lite bakom gick hon. Sen rycktade jag henne och smörjde in henne och så. Men vi bestämde oss att rida ut med grimma och grimsskaft så det gjorde vi.
 
Madde gick med långpisken bakom men bara släpade den i backen bakom sig men ändå gick Gwen iväg UTAN problem, hon kollade bara bak på dom några gånger men sen sket hon i dom, och då tänker ni säkert att jag inte kommer kunna rida ut på henne helt själv men hon stannade en gång när jag hade piskan och jag behövde bara peta med den lite så gick hon.
 
Men vi skrittade iallfall till banvallen och man fick ju börja sätta igång dom så jag travade lite på henne sen skulle jag och Madde få ta en varsinn galopp på henne, för jag skulle aldrig kunna låta Madde bara få gå bredvid när jag red, nej såklart Madde ska rida :D
 
Gwen men gud vad kul Gwen tyckte det var, spetsade öron och sen drog hon ner huvet och små bockade lite ibland och bara skakade skakade lite på huvet sen ökade hon galoppen :')
 
Sen tog vi massa, massa fina bilder också som ni ska få se. Jätte mysig ridtur och när vi kom tillbaka gnäggade hästarna hur mycket som hällst, och Musse gick med i hagen bredvid ända till stallet. tror han är kär..♥
 
Sen rycktade vi av och myste lite i hagen, helt perfekt dag!!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0