Mitt liv i presentation.

Efter alla nya läsare vi fått in tycker jag det är läge att presentera sig lite på nytt, Isabel har även lovat mig att byta denna presentation mot min gamla! :)



Jag heter då Märta Domberg, fyller 13år i november och bor i lilla Sala. Jag är en pigg och glad person som gillar att ha många bollar i luften, vara med vänner och fota. Jag är en stolt ägare till en Canon EOS 1100D.
 
Kortsagt: Glad och sprallig person som älskar att fota och göra flera saker samtidigt, rolig tycker jag också att jag är, men det är jag nog tyvärr ensam om att tycka! ;)
 
       
 
Jag älskar sporterna voltige och ridning, så här kommer lite info om ponnysarna jag rider, och om voltigen..
 
Just nu över sommaren så hyr jag en häst från ridskolan, min favorithäst till och med, Musse.
 
Master of Fashion som han egentligen heter är en korsningsponny (?) född 1997. Trots åldern är han ett riktigt krutpaket, tävlat SM för B-ponnysar. Han hoppar ju då som en gud, och hade säkert kunnat tagit sig längre, men tyvärr tyckte han inte det var kul, började vägra och blev stressad.. Musse är annars genomgo, gossig i hanteringen och duktig i dressyren. Han behöver en bestämd hand, annars stressar han lätt upp sig, men är posetiv till allt liksom. Jag har fått jättemycket posevita komentarer över hur bra vi passar ihop och hur bra jag rider honom vilket är jättekul, jag önskar av hela mitt hjärta att jag fick äga honom..!♥
 
 
            
 
 

Jag har även en liten shettis, eller den är min kusins, men jag får ha honom hos oss om jag vill. Gus är som sagt en shettis, mest körd framför vagn som han förövrigt tycker är superkul! Jag vet inte om jag vill ha kvar honom efter sommaren, och om jag ska det så ska jag mest trickträna, köra och busrida med halsring eller repgrimma. Gus är väldigt speciell häst, men har fått många hjärtan att smälta. Ett av dom är mitt hjärta.. Gus är den finaste varelsen jag någonsin mött och jag älskar honom över allt annat!♥
 
            
 
 
Jag har också en medryttarhäst som heter Zlatan. Han är endast 7år och kräver därför en bestämd och envis men ändå snäll ryttare, då han lätt tar över och då blir han riktigt jävlig.. Han har ett temerament utan dess like haha, men han är en riktig gossegris också. Zlatan tycker mycket om att hoppa, men har också mycket kapacitet i dressyren, så det ska bli jättekul att få se vad det blir av han, och att jag förhoppningsvis också får vara en del av honom! :)
 
 
        
 
 
Och sedan det sista.. Voltige, sporten jag måste säga jag brinner för! Jag går ju ett av ridskolan SORF's juniorlag, TeamBella. Våran klippa till häst heter ju som ni kanske förstod Bella. Nu för ett par veckor sen så tog vi SMguld för juniorlag som är jättkul och i September så ska jag åka med mina tränare ner till Tyskland och tävla, är grymt taggad! :)
 
 
       
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0