LÅNG stallkväll

Kom till stallet runt 4a.. Mockade och halmade på nytt, fixade foder osv. Sedan bytte jag schabrak och borstade av sadeljord, allt dedär typ väl ca.. 30 minuter. 
-
Efter det så satt jag och Milla i en halvtimme & ringde oavbrutet till Frida som aldrig svarade.. Men så svarade Märta äntligen! Tack Märtis du räddade mig lite halvt där. Tog in Ayla efter det och borstade rent henne, kratsade hovar, redde ut man + svans och sådär. Sen så sadlade och tränsade jag.
-
Idag var hon jätte jobbig vare gällde att komma ifrån stallplanen, hon stannade - på med spöt - gick 2 meter - åt gräs - ta upp huvudet - driva - gå 2 meter stanna osvosvosv. Men tillslut så var vi nere vid banvallen och tjejorna kom travandes sida vid sida, blir glad utav dem ♥
-
När dem kommit fram till mig iallafall så travade vi en bit innan vi fortsatte skritta sen efter det på typ en gräsväg så galopperade jag och Märta en bit. Hon busade jättemycket idag, vet inte varför? Haha, knasponny.
 Skrittade resten utav biten till ösby och började arbeta dem när vi kom till paddocken sen.
-
Började galoppera över ett par bommar, Ayla sög tag i bommarna/hindrerna och hoppade på tok för fort vissa gånger vilket resulterade clownhopp, men när jag satt mig ner och kramade tyglarna samtidigt som jag drev så gick det toppen! Hoppade bara 55 idag för jag ville känna mig säker & ha kul!

Efter det började det roliga. Vi tog av hästarna sadlarna, tyglarna och jag satte på Ayla benskydd och så löshoppade vi dem lite högre! Ayla och Musse hoppade upp till 85 cm! Efter ett tag så ville inte Ayla alls längre så då sänkte vi till 55 och så slutade vi sen. Sen så tog vi en mysig tur hem i trav och mestandels skritt i solnedgången, haha.. Låter lite som en saga! Men det var as mysigt.
-
Väl hemma i stallet igen så kratsade jag hovar och borstade rent henne lite snabbt sen så ställde jag in henne i boxen. Om 5 (snart 4) ynka dar så åker hon tillbaka till ridskolan.. Hon trivs som handen i handsken hemma i fågelsbo, hon är bästis med Hekla och vill aldrig lämna stallplanen. Fina Ayli <3

Min sitts var HEMSK idag, därför får ni inga fler bilder, tyvärr.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0