Kort litet pass på Zlatan idag.

Skrittade fram, han hoppade till för bara några saker, wihoo hehe... Nej men sen började jag arbeta med honom lite, testade mest lite hur han reagerade och så eftersom jag inte ridit sådär med hack på han. Han verkade trivas rätt bra på det, men p.ga att jag int ered riktigt som jag brukar, blev det en ganska kass form, som han höll sig i då och då, men det var som sagt för att jag red annorlunda, för att testa lite osv.
 
Travade sedan, nedsittning, i höger var han suuperfin, hade en stadig form hela tiden, dock såg jag nu att det såg helt sjukt fult ut haha. Han kollade inte på lika mycket som i vänster.. I vänster stannade han till och med någon gång och la in backen osv, för att det var ett par träd som blåste.. Han var allmänt ofokuserad, men jag väljer att skylla på vädret, blåsten gjorde mig nervös för jag vet att han brukar fjanta sig, och han kollade på massa annat.
 
Jag tog som sagt ingen galopp, för jag ville inte få ett dåligt avslut, vilket jag förmodligen skulle fått. Dessutom kom det jättemånga till som började rida, så det blev trångt, men galoppen tar vi på Lördag. :) Skrittade av, och borstade, gossegris som han är!
 
Kort sagt: Blantat, han var jättefin i höger, och gjorde egentligen inte speciellt mycket i vänster, bara att han kollade och typ väntade på att explodera. Lite seg och framtung, men ändå så är jag ganska nöjd.
 
Bilder:
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

På bilden längst ner tycker jag det ser ut som en bra och avslappnad form! Det är en felstegsbild dvs det ser ut som baken inte är med och att han inte har undertramp. Men att avgöra sv. Höjningen på ryggen och den avslappnade låga huvudet tror jag absolut att hela bak kärran var med! Duktiga ni :)

2012-07-23 @ 22:51:12
URL: http://johannahedqvist.blogg.se
Postat av: Johanna

Avgöra av*

2012-07-23 @ 22:52:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0