Jag har det på känn..

Jag har på känn att min bloggpause inte kommer vara länge till, haha kan inte släppa bloggen! ;)
-

Red finaste Zlatan idag. Ni kan fråga min mamma, jag var inte sugen på att rida ponnyn idag. Dels för att brorsan fyllde år, och för att jag skulle ha en hästfri dag, för en gångs skull. Men cyklade dit, tog in honom, fixade allt det vanliga och tog ut på banan. Såg hinkar och skit som jag "visste" att han skulle bli rädd för, men icke, han gick så snällt förbi!
 
Började arbeta honom efter ett litet tag, och tvi så fin han var! Jag pratade och berömde honom hela tiden, så ett öra var riktat mot mig, och ett spikrakt fram haha! ♥ Han behöll formen nere, inte kasta upp det då och då.
 
Började trava honom, först så ställde jag inga krav, rullade bara igång lite. Ett par varv senare satte jag mig ner och började jobba, och Zlatan som är sen sån svår ponny att jobba med i traven, sökte sig ner, behöll formen, och kollade inte ens upp när det gick förbi människor, så hilma fin och glad! Det var ett ställe vid padocken som han började kolla sig omkring och blev ofokuserad, men det blev bättre ju längre tid som gick.
 
Galoppen då.. Han tog skänkeln direkt, och bröt inte av, ökade lite då och då, men det sprudlade energi. La lite volter på varje kortsida, han rullade på fint. Skrittade lite sen, travade mer, satt ner, då kastade han sig en gång, bara en gång, men sen så lyssnade han så snällt och fint på mig. Travade av på långa tyglar och skrittade av.
 
-
 
Vi hade några förändringar, som att jag red han på tredelat bett, och inte eggbett, jag hade längre läder och kom ner mer i sadeln, och en posetiv inställning. Pratade med honom hela tiden, berömde och det bara sprutade glädje ur honom.
 
Ett mål ärvi en bra bit på vägen med, att kunna jobba honom medans han tycker det är roligt!
 

Han var suuuupergosig efter, stod lös, och gick efter mig när jag gick till skåpet, hämtade borstar och skulle sniffa och ha sig. Haha han sög lite på mitt hår också, när jag skrev i pärmen, sötnos!
 
Det blev inga foton, men när jag red ensam, som idag så red jag 100% som Märta Domberg, tror det var bra, han trivs mer med riktiga jag.
 

Helhet: JÄÄÄÄÄÄTTEBRA!!! Det har aldrig gått så bra som idag. Seriöst, jag kan inte beskriva känslan genom hela passet, synd, för vill att alla ska veta hur bra det gick och såg ut och kändes.. Detta kan jag leva länge på!♥
 
 
Old pics..
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: VILMA

sv till Märta: Ja du.. ;) Anna är bortest just nu, och Johanna gör typ 2-3 inlägg i månaden. Haha x)
Sen tycker jag att det är roligt, och eftersom de andra inte bloggar så mycket bloggar jag typ dubbelt så mycket ibland, för att det ska finnas något att läsa.

2012-07-04 @ 19:24:30
URL: http://treridskoleryttare.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0