Hopp-pass på Musse..

Det HADE gått bra idag, men jag blir så jävla lack på mig själv, jag hoppade 55cm, sen fegade jag ur?!?!
 
Sist hoppade jag 85cm utan problem, Musse med för den delen... Men han tvekade idag, antagligen för att han kände att jag blev nervös. Men travade & skrittade först lite, han var jättefin (!!),mjuk och riktigt arbetsvillig, superkul då han brukar vara så spänd och gå med huvudet jättehögt uppe.! Hoppade fram på ett 40cm hinder, och det stod typ ett par meter innanför kortsidan, så det blev snäva svängar och Musse höll på och försökte vägra hela tiden, men han hoppade, fast kråkhopp dock..
 
Efter 55cm så tog vi av alla grejer och löshoppade dom lite. Musse kom upp till 85cm, men hade en lång bit kvar från frambenen till bommen, fast jag ville inte höja, då han tvekade mot hindret då också. Gus hoppade 55cm, jätteduktig och han var så stolt över sig själv när han var mitt över hindret, min fina..
 
 
 
Usch, skämde ut mig över hur kasst det såg ut...
 
Det är ju annars inget fel på tekniken, 70cm och han är flera decimeter över det, min diamant!
 
 
Haha åh, stolt Gus efter att ha klarat hindret, smälter lite! :') ↑
 

Kommentarer
Postat av: Sara Brokmark

Jag måste bara säga såhär ,
Ni har/är skit duktiga med hästarna , Dom trivs verkligen hos er! Ayla's öron ser man inte ALLTID frammåt med öronen på ridskolan men när du har henne isabel så är det ett mirakel. ♥

Samma sak med er alla.

Tro inte att jag ville fjäska för det vill jag inte. Detta va sanna ord.

2012-07-25 @ 10:30:17
URL: http://justlivingmylifeassarah.blogg.se
Postat av: johanna

Du behöver inte vara trött på dig själv! Man måste inte alltid hoppa högt och det går inte alltid bra! :)

Tvekar man på 55 cm så hoppar man inte högre, man ska inte hoppa något förns man är stensäker på det så går det bäst! :)

2012-07-25 @ 10:38:37
URL: http://johannahedqvist.blogg.se
Postat av: johanna

Märta jag har skickat ett sms till dig! Haha vet inte om du brukar få mina sms men nu har jag gjort det iallafall (10:52) ;)

2012-07-25 @ 10:52:43
URL: http://johannahedqvist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0