Gå och ta dig äckelväder!!!

Idag är ju Frida i Estland och Madde sjuk så jag ringde Isabel och frågade om hon ville hänga med ut på en tur, vilket hon såklart ville!
-
Musse och Gus var lite skärrade i hagen innan hon kom eftersom dom andra hästarna hade ridit iväg, men dom lugnade sig när dom fick komma in i stallet. Vi bortstade av dom och fixade lite snabbt och slarvigt, för vi ville inte träffa på dom andra hästarna innan vi hade ridit iväg för det skulle bli så krångligt, men det gjorde vi ändå.. Aja, skrittade lite, och började trava efter en stund, ponnysarna var pigga, speciellt Musse då han visste vart vi var påväg! Skrittade en bit, och bytte sedan hästar, så jag fick hoppa upp på Gus.
 
Alla galopperna skulle jag vilja säga var lugna, men vi hade gasat på lite mer om det inte började ösregna efter ett tag, vilket ledde till att gräset blev halt och lite lerigt.. Hästarna uppskattade iallafall turen, pigga och glada som vanligt!
 
Tog av grejerna och borstade lite nogrannade och sådant, vilka prinsar till ponnysar jag har! Aja, släppte in dom i hagen och så fortsatte dagen till Isabel och sedan till Ayla osv, osv, osv.
 
Jag bjuder på en mobilbild sen ridturen och sedan ett par bilder sen efter allt!
 
 
 
 
 
 
Vi filmade massor, så om ni har tur ladda Isabel upp några failvideos osv hehe! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0