Dum ponny idag!

Jag red ut idag med Isabel & Lili idag ju, på Zlampan, och jaa, DUM PONNY. Nej men han var duktig första traven och när vi skrittade, och första galoppen, han gjorde typ luftsprång och hoppade upp istället för fram haha, men han tyckte det var kul så!
 
Efter det, setiöst, han blev rädd för näst intill varenda litet grässtrå på backen, VAD som helst kunde vara farligt typ.. Vi kom ut på ett ställe, vet inte om vi fick vara där men vi va där ändå och galopperade mwaha! Lili galopperade före, och Zlatan backade in i saker, sparkade mot dom, hoppade fram och reste sig, OM och OM igen, han sprang på tvären och när jag fattade galopp lekte han rodeo. Han hoppade i luften, gjorde luftsprång, bockade och verkligen stack, hade noll kontroll.. Ramlade av då, eller jag typ "gick" av, landade på fötteroch allt, men fick världens utbrott då!
 
Blev ASarg på han, röt åt honom och visade hur arg jag va och hur fjantigt han betedde sig osv, och sista galoppen och resten av biten gjorde han inget, säkert för att han märkte hur arg jag blev. -.-'
 
Juste! Red på hackamore idag, han lyssnade inte ett piss på det, men jag tror det mest var för att vi red ut liksom, hoppas att han lyssnar på det på banan sen.
 
 

Kommentarer
Postat av: johanna

vad tråkigt :( Känner inte igen de beteendet då han aldrig gjort så förut :(
prova rid på 3-delat när du rider ut nästa gång och se om det blir någon skillnad. Men hack är ju skarpare egentligen så det är konstigt...

Var han glad och busig eller inte? Var han inte det kanske jag ska kolla igenom honom så han inte har ont någonstans. De där var konstigt, när jag rider ut med lili eller någon annan brukar han inte göra något, visst skulle han bocka om han kunde men jag håller i honom, han galopperar fort men inget annat, skumt!

Svar: Nej, för han liksom sprang på tvären, (fast allt det gjorde han mest när vi skulle galoppera och Lili var låångt framför), men sak samma, hade noll kontroll, fast han såg glad och sprallig ut, tror mest det var för han tyckte det var kul, han kastade sig, men det brukar han typ göra då och då, annars lunkade han på, gjorde nått konstigt som måste sett asfult ut i första galoppen haha, men annars så! :( :)
salaryttarnaaa.blogg.se

2012-07-19 @ 13:23:56
URL: http://johannahedqvist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0