Du gör mig lycklig!

Ayla.. herregud sikken ponny! Kände verkligen inte för att åka till stallet ikväll, men jag gjorde det ändå såklart. Var bara allmänt trött & grinig, och blev ju inte gladare för att Ayla står längst bort i hagen. Men vad tror ni inte hon gör när jag visslar? Hon gnäggar och sekunden efter är hon påväg mot mig i full galopp.. Jag blev varm i hela hjärtat ♥
Hon förtjänar nått så mycket bättre än att stå på ridskola.. 
-
Slarvborstade igenom henne innan jag tränsade (red barbacka). För när jag kom tillbaks skulle jag ändå borsta henne noga, smörja in henne med alla hennes salvor osv. Så jag slarvborstade bara igenom henne somsagt. Tränsade och sedan satt jag upp utanför stallet. Hon var piggelin idag! 
-
Arbetade henne lite i skritten, guuuuud så fräsch hon kändes! Helt otroligt vad lite skritt på långatyglar & promenader kan göra. Iallafall skrittade av henne hem sen. Hon stannade bara nån ynka gång, men hon lyssnade direkt när jag sa åt henne. 
-
Väl hemma i stallet igen så borstade jag henne, noga denna gång. Sprayade på flugspray innan och lite extra på hennes "sår" på insidan utav bakbenet som förövrigt läkt jätte bra nu. Och hennes sår hon fått runt juvern utav alla knott och sådär är också nästintill borta. Jag är supernoga med att jag sprayar på henne flugspray innan jag släpper henne i hagen, samt smörjer in henne. Det gör susen! Smorde in hennes framben med exemsalvan också, för er som bryr sig. 

Efter så kratsade jag hovar, redde ut man, svans + lugg och så tog jag av henne grimman och borstade ansiktet på henne. Sen stod jag helt lös och myste med henne innan jag gick med henne till boxen. Också helt lös.
Hon är personlig, kommer bli svårt att lämna tillbaks henne sen.. 
Två bilder från idag, hihi! ↑

Kommentarer
Postat av: mickis

en fråga bara, inge elakt menat.
varför så mycket hat mot ridskola?
och speciellt SORF?
jag fattar inte riktigt..

Svar: Hej! Tänkte ta & svara på din fråga du ställde. Har ingenting emot ridskolor IGENTLIGEN, det är bra att börja nånstans liksom. Men det går ju på livslevande djurs bekostnad, och Ayla t.ex har stått på ridskola i ÖVER 5 år. Tänk dig själv att ridas 3 timmar/dag i alla gångarter och hoppa en hel vecka i sträck? Det sliter sjuuuuukt mycket på hästens ben + att hästen tycker inte ens det är kul att hoppa när dem hoppat flera lektioner på rad. Titta t.ex på Zello? Hans livsglädje ligger på 20% och sjunker mer för varje dag, när han kom var han en solstråle, och en favorit för MÅNGA. Nu kan man knappt klappa honom utan att han hugger efter en. Ingenting riktat mot just SORF & vill inte att det blir nån stor grej av det. Men att jag inte tycker om just SORF är bara för allt som hänt, känns inte roligt att gå dit och allt gammalt kommer bara upp då. Men somsagt, har ingenting emot SORF och ingenting är riktat mot just SORF. Tycker lika om alla ridskolor. Men det är ju bra att börja nånstans som sagt. Tycker vissa hästar där är riktigt trevliga, som t.ex Dante, Macspot, Gulliver, Musse, Gwen och ponnysarna som inte har nånting emot att ha så många olika ryttare/skötare som går in och borstar dem hela tiden. :)
salaryttarnaaa.blogg.se

2012-07-07 @ 17:41:45
URL: http://drommanderyttare.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0