Dagens ridpass Lili & stallet med Ayli

Lili: Cyklade upp till östersala för att rida Lili. Började med att hämta henne i hagen & hon var.. inte alls sugen på att gå in! Så fort man kom fram till henne så började hon studsa upp och ner som en liten känguru? haha, fick iallafall tag på henne tillsist och gick in. 
-
Borstade rent henne och redde ut man + svans innan vi började sadla och tränsa. Hon var snäll som vanligt och blablabla.. Satt upp och började skritta fram jag och Märta typ chillade sida vid sida haha! Efter att ha skrittat 2-3 varv i varje varv så började arbeta dem. Hon är bland dem stelaste hästarna jag ridit vill jag också påpeka. Efter att ha fått vara på henne jääättelänge så började hon lossa lite i munnen iallafall och gå med på att ställa sig lite innåt och gick med på tempoväxlingar osvosv..
-
Började trava fram henne lång och låg. Hon var väldigt seg till en början men jag la till spöt en gång på rumpan och då så vaknade hon till liv lite. Saktade av och fortsatte jobba innan jag kom fram i trav igen gjorde mycket volter, travade över lite bommar etc, innan jag började rulla igång i galopp. Red lätt i galoppen på kortsidorna, och satt mig ner och drev på långsidorna. Efter att ha galopperat fram lossade hon ännu lite till i munnen, men man kan absolut inte ha kallat henne speciellt arbetsvillig. 
-
Galopperade över en bom nån gång men inge mer. Hon var så oarbetsvillig och bakdelen var inte med för fem öre. Kändes inge kul helt enkelt, tråkigt.. Men jag ska ta henne på lördag också hoppas hon har liiite mer power då! 
 
 

Ayla: Åkte upp rätt sent och var där kanske 7. Så jag bara mockade och halmade på nytt + fixade foder medans Märta borstade och pysslade om henne. Hon var lite jobbig eftersom hon ville in och äta men det fick gå. ändå. Hon är rätt så söt och snäll ändå, min lilla Ayli! Ska iallafall slå till med det andra och sista hopp-passet på henne i sommar. Vi ska ha kul & njuta utav tiden d e t  k a n  i n t e  g å  f e l !
 

Kommentarer
Postat av: Amanda

ROOMPPPAA !!

Svar: HAHAHAHHAHAHHAHAHAHA vi zoomade in på det också och aaasgarvade hahhahah dog lite! /M
salaryttarnaaa.blogg.se

2012-07-24 @ 00:19:12
Postat av: Nathalie

vems rumpa ? ;)

2012-07-24 @ 00:43:08
URL: http://youngbloodsweden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0