Dagen

Började dagen med en härlig och lång uteritt på finaste Ayla. Vi red runt hela fågelsbo mot Ösby en liten bit innan vi vände hem. Började med att skritta fram i kanske 10 minuter. Hon var riktigt glupsk till en början, bara stannade och käkade hela tiden. Om jag hade haft henne som min egen hade jag inte tvekat köpa grästyglar, haha!
-
Iallafall tog sedan tyglarna och började trava en kort bit. Hon var riiiktigt pigg, gick nästan så snabbt att det nästan gick över i galopp. Så red lätt långsammare och kramade tyglarna och då lugnade hon sig. Forstatte att trava upp för en liten backe innan jag saktade av. Skrittade en stund sedan fortsatte jag med travarbetet innan jag la in galopp. 
-
När jag galopperat fram så samlade jag henne i traven och saktade av till skritt och tog en paus på ca 10 minuter. Hon var riktigt tittig efter vi gått över vägen och var på väg mot Ösby. Skyggade en gång & jag kan loga er att om inte jag vart beredd så hade jag fått smaka grus (gräs). 
-
Skrittade hela gräsvägen fram och när jag sedan vände så tog jag tyglarna och då fattade hon att vi var påväg hem = pigg Ayla. Satte fötterna i sidorna och hon började galoppera fortsom attan och gjorde glädje bockningar/glädje rus. Hon är så härlig!
-
Nä jag samlat henne i traven så saktade jag av till skritt och skrittade över vägen. Travade där efter en ganska lång sträcka och tog en kort galopp på långtygel så hon fick sträcka på sig innan jag skrittade och travade av. Väl hemma istallet fick hon sig en stor hink med vatten. Hon drack upp hälften och resten stod hon och plaskade upp på golvet, haha. Knasponny!
-
Ställde in henne i boxen när jag var färdig och sa hejdå :) 

Senare på kvällen åkte jag in till stan och träffade massa skönt folk! Mestandels killar, och Frida, hihi.. Synd att inte Märtis kunde följa med! Men det tar vi igen ellerhur brudar? ;) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0